جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ جمال الدین شبیب رئیس سازمان رسانه های اسلامی لبنان

حوزه/ شیخ جمال الدین شبیب رئیس سازمان رسانه های اسلامی لبنان و عضو تجمع علمای مسلمان گفت: جهان اسلام امروز شاهد خطرناکترین تلاش ها برای تحریف حقایق دینی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ جمال الدین شبیب رئیس سازمان رسانه های اسلامی لبنان و عضو تجمع علمای مسلمان گفت: جهان اسلام امروز شاهد خطرناکترین تلاش ها برای تحریف حقایق دینی است.

وی با بیان اینکه منبع تحریف حقایق دینی از داخل جهان اسلام است، افزود: روحانیون دینی در نتیجه فشار هایی که بر آنان قرار دارد یا به خاطر عدم بصیرت و آگاهی اقدام به برخی اجتهاد های اشتباه می کنند که در برابر آنچه علمای امت در خصوص مسئله فلسطین اجماع دارند، هیچ ارزشی ندارد.

روحانی اهل سنت لبنان تصریح کرد: فتواهای موسوم به فتوای سلطنتی و حکومتی، مشخص است و ما از آن بیشتر بوی قدرت و سلطه را می شنویم تا بوی دین را. لذا استدلال برخی از فقها در خصوص مسئله فلسطین به حکومت و سیاست های آن در مقابله با اشغالگران بر می گردد.

تا زمانی که قرآن وجود دارد، مسلمانان دشمن یهود باقی خواهند ماند

شیخ شبیب با تأکید بر اینکه این سخن از نظر ادله قرآن کریم و اهمیت شورا در این موضوع، دقیق نیست، افزود: علمای دینی یقین دارند که فتواهای سلطنتی هرگز بر دیدگاه امت در خصوص فلسطین تأثیر نخواهد گذاشت؛ چرا که خداوند سبحان در قرآن کریم راهکار ها و مسیرها را برای مشخص کرده و یهودیان را به وضوح معرفی کرده است. همچنین یک حزب افراطی یهود بعد از عادی سازی اخیر روابط با اسرائیل می گوید، تا زمانی که قرآن وجود دارد، مسلمانان دشمن یهود باقی خواهند ماند.

عضو تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: برخی به دنبال توجیه هستند و می گویند که این به اختیار حاکم است که هر کاری می خواهد انجام دهد، بخواهد می جنگند یا بخواهد صلح می کند و این دقیق نیست حتی خداوند از پیامبر خود می خواهد که مشورت کند. امّا مشورتی که اینها انجام می دهند منجر به صدور فتواهای مضحکی می شود، در حالی که یهودیان همچنان بر ریختن خون ما در سوریه، فلسطین، عراق و یمن اصرار می ورزند و آنها در تمامی این بحران ها دست دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha