پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام موسی صدر

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه ما برای مقابله با طایفه گری، فساد و صف بندی های سیاسی نیازمند امام موسی صدر هستیم، گفت: راه و شیوه امام موسی صدر همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه ما برای مقابله با طایفه گری، فساد و صف بندی های سیاسی نیازمند امام موسی صدر هستیم، گفت: راه و شیوه امام موسی صدر همچنان ادامه دارد.

 تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای گفت: امروز بسیار نیازمند حضور امام موسی صدر در میان خودمان هستیم تا در برابر طایفه گری به عنوان بزرگترین بیماری لبنان و دلیل اصلی بدبختی ها و مصیبت های این کشور، بایستد. شعار بزرگ وی مبنی بر اینکه "طایفه ها نعمت هستند،اما طایفه مصیبت است" بیانگر مهمترین بحران های لبنان است.

تجمع علمای مسلمان افزود: همچنان نیازمند امام موسی صدر در مقابله با فساد، کوتاهی و فئودالیسم سیاسی با انواع جدید آن هستیم که در آخرین مصیبت آن منجر به انفجار بزرگ در بندر بیروت شد. ما همچنان به امام وطن و مقاومت، امام موسی صدر نیاز داریم تا تأکید کند که مقاومت تنها گزینه برای آزاد سازی سرزمین و اینکه سلاح زینت مردان است و قدس تنها به دست مؤمنین شریف آزاد می شود.

علمای لبنان با بیان اینکه خداوند امام موسی صدر را با خیر و سلامت برگرداند و اگرچه شخص او ناپدید شده، امّا همچنان شیوه و سیره او با قدرت باقی است، گفتند: سخنان نبیه بری در سالگرد ناپدید شدن ایشان بیانگر این است که راه و شیوه امام صدر با قدرت پابرجاست و امانت به دست امانتدار است. از خداوند سبحان می خواهیم سرنوشت ایشان را مشخص کرده و به سلامت به میدان جهاد بازگرداند.

تجمع علمای لبنان در بخش دیگر بیانیه خود، مصطفی ادیب نخست وزیر مکلف لبنان را به انتخاب وزیران از میان شخصیت های با کفایت، متخصص و پاکدست و اقدام سریع برای تلاش جدّی در مقابله با مشکلاتی که لبنان از آن رنج می برد، دعوت کرد و از قدرت های سیاسی لبنان خواست از نخست وزیر مکلف حمایت کرده و روند تشکیل دولت را تسهیل بخشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha