سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت قولنا و العمل

حوزه/ شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان گفت: بیانات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا، در سطح دیدگاه ها و آرمان های تمامی ملت لبنان بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد القطان روحانی اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت قولنا و العمل گفت: بیانات سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا، در سطح دیدگاه ها و آرمان های تمامی ملت لبنان بود.

وی افزود: سید نصرالله دنبال این است که لبنان بتواند با هر دشمنی که بخواهد سرزمینش را غصب کند یا در لبنان فساد و ویرانی به بار آورد، مقابله کند، لذا امیرواریم که تمامی گروه های سیاسی لبنان به این سخنان گوش کنند تا لبنان بتواند با تمامی چالش ها مقابله کند.

شیخ القطان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر، گفت: ما به اندیشه نو و وحدتگرایانه امام صدر که بر وحدت ملّی و اسلامی تأکید داشت، نیازمند هستیم و لبنان در کنار امام موسی صدر در برابر چالش ها مقاوم بود.

روحانی اهل سنت لبنان به تمسک بیشتر به اندیشه امام موسی صدر و حرکت در مسیر وحدتگرایانه وی دعوت کرد و گفت: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان بهترین نمونه این اندیشه وحدتگراست که تمامی لبنانی ها را با گرایش های طایفه ای، مذهبی و سیاسی آن زیر خیمه خود قرار می دهد.

شیخ احمد القطان بیان داشت: ما اهالی منطقه البقاع می گوییم که اگر ملت، ارتش و مقاومت نبود، آزادی منطقه جرود عرسال حاصل نمی شد و این معادله از لبنان و اهالی البقاع در برابر نفوذ تروریست های تکفیری حمایت کرد. این تروریست ها اگر وارد لبنان و البقاع می شدند، در آن فساد، کشتار، ویرانی و فاجعه به بار می آوردند، لذا امروز بیشتر از هر وقت دیگر نیازمند تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت هستیم تا لبنان قدرتمند باقی بماند و با تمامی چالش ها مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha