سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
السید علی فضل الله

حوزه/سید علی فضل الله به مناسبت چهل و دومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر گفت: امام صدر یک شخصیت اسلامی، لبنانی، ملّی و عربی بود که هر کس او را شناخته، به او احترام می گذارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت به مناسبت چهل و دومین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دوستانش شیخ محمد یعقوب و عباس بدر الدین بیانیه ای صادر کرد و گفت: امام سید موسی صدر، امام یک طایفه ی خاص از لبنانی ها نبود، بلکه یک شخصیت اسلامی، لبنانی، ملِّی و عربی بود که هر کس او را شناخته، به او احترام می گذارد.

وی به تعامل مسئولیت پذیرانه ملّی با مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر دعوت کرد و بر الهام گیری از حرکت، موضع گیری ها و انفتاح او تأکید نمود و گفت: ما باید به وظیفه ملّی، اسلامی و انسانی خود در قبال امام صدر و مسئله او عمل کنیم.

امام جمعه بیروت ادامه داد: امام موسی صدر مسائل بزرگ امت را به دوش کشید و امانتدار آن به ویژه مسئله فلسطین بود. او مسئله محرومان و مستضعفان را به دور از عنوانی که دارند، پیگیری کرد و برای آن تلاش نمود.

حجت الاسلام فضل الله تصریح کرد: امام موسی صدر در سطح وحدت اسلامی و ملّی و مقاومت همچون معلّم بود و ضامن اطمینان برای وحدت لبنانی ها به شمار می رفت.

وی در بخش دیگر بیانیه ی خود اشاره کرد: امام موسی صدر فریاد حق بود که در مقابل ظلم داخلی و در برابر توطئه هایی که علیه لبنان انجام می گرفت، بلند می شد. امام صدر از اولین کسانی بود که خطر رژیم اسرائیل بر لبنان و وحدت داخلی آن را درک کرد و تمرکز خود را در ناکام گذاشتن اهداف رژیم صهیونیستی در برهم زدن وحدت لبنانی ها و تجاوز به لبنان به ویژه جنوب آن گذاشت.

روحانی شیعه لبنان در پایان بیان داشت: شخصیت امام موسی صدر در عقل ها ریشه دوانده است و در تمامی میدان ها حضور دارد، لذا باید اسرار این مسئله به عنوان مسئله عصر کشف شود؛ چراکه ناپدید شدن وی و خاموش کردن صدای وی، جنایت بزرگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha