پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی دانست.

تجمع علمای لبنان، در نشست خود به بررسی اوضاع سیاسی لبنان و منطقه پرداخت و تحمیل تحریم های جدید علیه ایران از سوی ایالات متحده آمریکا را محکوم  کرد و گفت: این تحریم بر کانال های خرید مواد غذایی و دارو از خارج تأثیر خواهد گذاشت و این اقدام مشخصا، برای سخت کردن اوضاع بر ملت ایران  و نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

این تجمع افزود: جامعه بین المللی با تصمیماتی که از سوی سازمان ملل گرفته می شود، این اقدام را محکوم کند و کشور های اروپایی نیز باید به تعهدات خود در خصوص رساندن این مواد به ایران عمل کند.

تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: اخیراً تحرکاتی در عرصه لبنان برای فشار بیشتر علیه مقاومت و تلاش برای تشکیل دولتی که برای حرکت در مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل قدم بردارد، انجام گرفت و این تلاش شد که از مسئله ترسیم مرز های دریایی به عنوان بهانه ای برای مذاکره با دشمن صهیونیستی سوء استفاده شود و دشمن از طریق ارسال سرکرده های سیاسی از جمله وزیر نفت رژیم صهیونیستی در این مسیر تلاش کرد و این چیزی است که دولت لبنان باید از آن آگاه باشد و آن را رد کند و بحث و گفتگو را تنها در چارچوب ترسیم مرز های آبی مطابق قانون بین المللی منحصر کند.

تجمع علمای مسلمان از اعلام آمادگی سعد حریری برای ریاست دولت به شرط پایبندی طرف ها به طرح فرانسه و اصلاحات، استقبال کرد و گفت: حریری باید به معنای واقعی کلمه به این طرح و اصلاحات آن عمل کند و تعهد دهد که دولتش، دولت وحدت ملی باشد و تمامی فراکسیون ها و احزاب را در خود جای دهد.

علمای لبنان از دولت این کشور خواستند، مذاکرات ترسیم مرز های دریایی را در مباحث فنی محدود کنند و تنها ارتش لبنان طرف مذاکره باشد و اجازه ندهند هیچ مسئول دولتی در کمیته حضور داشته باشد؛ چرا که ارتش و کارشناسان فنی می توانند به نتایج مطلوب در راستای منافع لبنان دست یابند، همچنان که در ترسیم مرز های زمینی موفق عمل کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha