جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان مراسم بزرگداشتی برای حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه به مناسبت پایان مأموریت وی برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان مراسم بزرگداشتی برای حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه به مناسبت پایان مأموریت وی برگزار کرد.

شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان در این مراسم گفت: ویژگی ارتباط با حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی این است که توافقنامه ای که بین تجمع علمای مسلمان و دفتر رهبر معظم انقلاب در سوریه به امضا رسید، عملی شد و این دلیلی است بر رویکرد عملگرایانه نماینده ولی فقیه است، امّا متأسفانه ویروس کرونا آمد و اجازه نداد که به اهداف و آرمان هایی که برای آن برنامه ریزی کرده بودیم، برسیم. ما برای یک کار بزرگ برنامه ریزی کرده بودیم که نقش نمایندگی ولی فقیه در سوریه و تجمع علمای مسلمان در آن به تکامل می رسید.

وی افزود: امروز محور شرّ صهیونیستی آمریکایی از تمامی توان و امکانات خود استفاده می کند و مرز های اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته و برای مقابله با ما تمامی ابزار وحشی گری را به کار می گیرد. امروز این آمریکای وحشی برای به زانو در آوردن مقاومت تحت عنوان گرسنگی و فتنه انگیزی طایفه ای تلاش می کند و با کمال پُر رویی می گوید که می خواهم جامعه شما را نابود کنم.

شیخ عبد الله: مقاومت شریف ترین پدیده‌ای است که در کره زمین به وجود آمده است

شیخ حسان در بخش دیگر سخنان خود خطاب به کسانی که طرفدار ابتکار عمل مکرون رئیس جمهور فرانسه هستند، گفت: ما آماده ایم که از مکرون هر چیزی غیر از ترویست خواندن مقاومتمان را قبول کنیم؛ مقاومت ما شریف ترین پدیده است که در کره زمین به وجود آمده و از تمامی مقاومت های جهان شریف تر است و تحت هیچ شرایط اجازه تغییر آن را نخواهیم داد.

گرسنگی برای ما میلیون ها بار بهتر از کنار گذاشتن سلاح است

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان ادامه داد: ما برای گرسنگی آماده ایم و عزّت و کرامت خود را از دست نمی دهیم؛ چرا که گرسنگی برای ما میلیون ها بار بهتر از کنار گذاشتن سلاح است. ما نه تنها با حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در ارتباط خواهیم بود، بلکه با جمهوری اسلامی ایران عهد و پیمان می بندیم و با آن موضع یکپارچه ای خواهیم داشت. ما همانگونه ایران از ما دفاع می کند، می خواهیم از آن دفاع کنیم و همانطور که ایران برای مسائل ما اهمیت قائل است، ما هم به مسائل آن توجه داریم.

جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را به دوش کشید

شیخ حسان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مسئله فلسطین را به دوش کشید و برای فلسطین از همه چیز گذشت و ملت آن به خاطر فلسطین طعم تحریم را چشیده است. دشمنان برای مانع تراشی بر سر راه پیشرفت و رشد تلاش کرده، امّا نتوانستند مانع آن شوند. به ایران می گوییم که ما در کنار شما هستیم و دشمن دشمنانت و هم پیمان هم پیمانان تو باقی خواهیم ماند.

نماینده ولی فقیه در سوریه: عادی سازی روابط با اسرائیل توطئه شیطان است

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه هم با بیان اینکه امروز در فضای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل به سر می بریم و این توطئه ای از سوی دشمن و شاید از سوی شیطان باشد، گفت: شیطان در بدعت گذاری به مردم کمک می کند و این بدعت بر اساس شرایط و زمان تغییر می یابد. کسانی که توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کرده اند یا اکنون در صف عادی سازی روابط هستند، یا دشمن را از دوست تشخیص نمی دهند یا اینکه می شناسند، امّا خود را به غفلت زده اند.

وی افزود: تمامی این اقدامات در جهت کسب رضایت آمریکا و صهیونیست ها انجام می گیرد، امّا آنها  نمی دانند که یهود و نصاری تا زمانی که از دین آنها پیروزی نکنی، راضی نخواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سوریه بیان داشت: ما در محور مقاومت، جهاد می کنیم و تمامی سختی ها را همچون گذشته تحمل می کنیم و در تمامی زمان ها سخن حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) را می گوییم که فرمودند:«ما رأیت الّا جمیلاً»، حتی مشکلات اقتصادی را باید تحمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با اشاره به اینکه هدف اساسی، مقاومت علیه استکبار است و برخی از اهداف مقاومت تحقق یافته و بعضی دیگر یقیناً تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: ملت های منطقه و غیر آن به ثبت نامشان در محور مقاومت افتخار می کنند؛ چراکه مقاومت مایه افتخار و عزّت است، لذا می گوییم عزّت در میدان های مقاومت است نه در باغ های کاخ سفید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha