جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ هیئتی از تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان لبنان با حزب قومی اجتماعی سوریه دیدار کرد و مورد استقبال وائل حسینه نایب رئیس این حزب قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از تجمع علمای مسلمان لبنان به ریاست شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان لبنان با حزب قومی اجتماعی سوریه دیدار کرد و مورد استقبال وائل حسینه نایب رئیس این حزب قرار گرفت.

شیخ عبد الله با اشاره به اوضاع وخیم اقتصادی لبنان و افزایش شمار فقرا در این کشور، گفت: تمامی این مشکلات نتیجه اقدامات آمریکا در محاصره لبنان و جلوگیری از رسیدن کمک ها و اموال به آن است و دولت نیز در این زمینه کوتاهی می کند.

وی با خواستار مجازات مفسدان و کسانی که به اموال عمومی دست یازی کردند، شد و گفت: به جای غرب باید به سوی شرق و کشور هایی مثل ایران، سوریه، عراق و چین روی بیاوریم.

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان در بخش دیگر سخنان خود از دولت لبنان خواست با دولت سوریه در خصوص موضوع تجارت ترانزیت، تجارت بین لبنان و سوریه، واردات نیروی برق از آن و مسئله بازگشت آوارگان سوریه گفتگو کند؛ چراکه امنیت در مناطق سوریه برقرار شده و آمریکا مانع بازگشت آنان می شود.

 باوجود خطر اسرائیلی و تکفیری، بی طرفی معنا ندارد

شیخ حسان عبد الله با اشاره به اینکه امروز موضوع بی طرفی در لبنان مطرح شده، گفت: تا زمانی که رژیم صهیونیستی بخشی از سرزمین ما را اشغال کرده و حریم هوایی ما را نقض می کند و تلاش دارد که برای تسلط بر منابع نفتی مرز های دریایی ما را اشغال کند، ما زبان بی طرفی را متوجه نمی شویم. بی طرفی تنها به معنی خدمت به رژیم صهیونیستی است و تمام آنچه آمریکا برای آن تلاش کند با هدف حمایت از رژیم اسرائیل می باشد.

ما لبنانی ها به مسائل امت اهمیت می دهیم و از حق خود دفاع می کنیم

وی ادامه داد: تا زمانی که خطر تفکیری ها وجود دارد و با بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود مخالفت می شود و کشور های بزرگ در رأس آن آمریکا در امور داخلی لبنان دخالت می کنند، بی طرفی هیچ معنی ندارد.

شیخ حسان با بیان اینکه ما لبنانی ها به مسائل امت اهمیت می دهیم و از حق خود در باز پس گیری تمامی فلسطین دفاع می کنیم، اشاره کرد: ما با اصل بی طرفی مخالف هستیم و اگر سخن دیگری دارند، بگویند.

مقاومت تنها راه برای آزاد سازی سرزمین و رسیدن انسان به آزادی و کرامت است

وائل الحسینه نایب رئیس حزب قومی سوریه هم با مسئله بی طرفی مخالفت کرد و گفت: تا زمانی که آمریکا به تحریم روی می آورد و اسرائیل در سرزمین ما عربده کشی می کند و تروریسم تکفیری هر روز در می زند و در بین شهروندان پخش می شود، نمی توانیم بی طرف باشیم.

وی تأکید کرد: مقاومت تنها راه برای آزاد سازی سرزمین و رسیدن انسان به آزادی و کرامت است و ما به لبنانی ها می گوییم که تنها با مقاومت می توانید از بحران خارج شوید و اگر مقاومت نباشد، هیچ راه دیگری در مرحله بعدی برای رونق وضعیت اقتصادی وجود نخواهد داشت و قدرتی که مقاومت دارد، باید مورد حمایت قرار بگیرد و باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha