جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان گفت: تجمع علمای مسلمان از زمان تأسیس خود از چهل سال پیش به وحدت اسلامی میان شیعه و سنّی و همچنین وحدت ملّی میان مسلمانان و مسیحیان لبنان دعوت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علمای لبنان گفت: تجمع علمای مسلمان از زمان تأسیس خود از چهل سال پیش به وحدت اسلامی میان شیعه و سنّی و همچنین وحدت ملّی میان مسلمانان و مسیحیان لبنان دعوت کرده است.

شیح حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان بر تلاش برای بستن در های فتنه و حفظ وحدت ملّی و زندگی مشترک تأکید کرد و خواستار تمسک به حق لبنان در مرز های زمینی و دریایی شد.

وی افزود: تا زمانی که بخشی از لبنان توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و اسرائیل به سرزمین و آب و ثروت های ما چشم طمع دارد و گروهک های تکفیری در کمین هستند تا با کمک قدرت های منطقه ای و بین المللی بار دیگر به لبنان بازگردند و تا زمانی که برای تکمیل معامله قرن که همان اسکان فلسطینی ها در لبنان و لغو حق بازگشت است، ما در قلب حادثه هستیم و بی طرفی هیچ معنی ندارد، لذا هر وسیله ای که از کشور در برابر خطرات حمایت می کند، باید از آن محافظت شود.

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان آوارگان سوریه را به بازگشت به سرزمین خود دعوت کرد و گفت: اکنون بیشتر مناطق سوریه امن شده و می تواند پذیرای آوارگان باشد. همچنین سوریه و لبنان باید به صورت مستقیم در خصوص مسئله بازگشت آوارگان گفتگو کنند.

شیخ عبدالله خواستار تشکیل هیئت قضایی ویژه برای تسریع در مجازات مفسدان شد و بر به کار گیری قوانین مبارزه با فساد و  ارائه طرح مالی که اموال به غارت رفته را بازگرداند، تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha