شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با گروهی از اعضای ارشد تجمع علمای لبنان دیدار کرد و اتفاقات سوریه و بازتاب های بین المللی و منطقه ای آن را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، اعضای این تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در این دیدار از اتفاقات سوریه و توطئه هایی که امنیت و ثبات سوریه را تهدید می­کند ابراز نارضایتی کرده و گفتند: به هیچ وجه تصمیمات اتحادیه عرب را که علیه شهروندان سوریه است نمی­پذیرند.

آنها اظهار داشتند: سوریه به خاطر ایستادگی در کنار جریان مقاومت و حق عربی مورد دشمنی واقع شده و ما نیز تا گذشتن سوریه از این بحران در کنار مردم آن خواهیم بود.

شیخ احمد الزین، رییس هیئت امنای تجمع علمای لبنان در گفتگویی با خبرگزاری سانا، دیدار با بشار اسد را دیداری بسیار مهم تلقی کرد و گفت ما مطمئنیم که سوریه با پیروزی از این بحران خارج شده و بر این توطئه ها غالب می‌شود.

الزین گفت: این گروه به بشار اسد قول داده که در تمام توطئه ها در کنار سوریه خواهد ایستاد و سوریه همچنان به عنوان قلب تپنده عرب خواهد بود و اشاره کرد که سوریه از طرف آمریکا و صهیونیست جهانی به خاطر ایستادگی در برابر اسراییل و نپذیرفتن فرامین دیکته شده آمریکا برای تسلیم شدن در برابر صهیونیست ها، مورد دشمنی واقع شده.

شیخ الزین خاطر نشان کرد: این توطئه منحصر به سوریه نیست، بلکه با هدف ایجاد تفرقه متوجه تمام کشورهای عربی است.

شیخ حسان عبدالله، رئیس هیات مدیره علمای مسلمان لبنان نیز گفت: در دیدار با بشار اسد تمام امور مربوط به سوریه و لبنان مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تمام توطئه های علیه سوریه در جلوی دروازه های دمشق شکسته خواهد شد.

شیخ عبدالله گفت: ما با سوریه پیمان همکاری منعقد کرده ایم که در برابر آمریکا و صهیونیست که دشمنان مقاومت با رهبری سوریه و بشار اسد هستند بایستیم.

وی همچنین با محکوم کردن تحریم های اقتصادی جامعه عربی علیه سوریه اظهار کرد: هیچ خیری در این جامعه و گروه هایی که از آن حمایت می­کنند نیست.

شیخ زهیر جعید مدیر روابط عمومی این تجمع نیز گفت: بشار اسد را همانند گذشته محکم و مقاوم دیدیم که در برابر تمام توطئه ها با موضع حق به جانب ایستاده و این توانایی را دارد که سوریه را تا رسیدن به ساحل امنیت و پیروزی کامل بر این توطئه ها هدایت کند و به خوبی می­داند که اتفاقات سوریه شدیدتر از اتفاقات لبنان در جولای 2006 است.

جعید تاکید کرد: که وضع در سوریه با همکاری جوانان سوریه با ارتش و رهبران کشور بهتر می­شود. بشار اسد نیز بر ایجاد اصلاحات و رسیدن به اسباب راحتی و آسایش مردم پافشاری دارد و خودش را یکی از فرزندان سوریه و مسؤول رساندن سوریه به وضع طبیعی می­داند.

شیخ عبدالناصر جبری دبیرکل جنبش امت و عضو تجمع علمای مسلمان نیز به نوبه خود با اشاره به نتایج مثبت دیدار با بشار اسد تاکید کرد: توطئه علیه سوریه با شکست مواجه خواهد شد و اوضاع به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت، زیرا سوریه برحق و پشتیبان عرب است و اینچنین خواهد ماند.

جبری اشاره کرد که مردم سوریه متحد و به دنبال ثبات کشور و ارتش هستند و با کمک رهبران سیاسی خود می‌توانند بر این توطئه پیروز شوند. وی توضیح داد که هدف این توطئه فقط سوریه نیست بلکه تمام منطقه است تا منطقه را به کشورهای کوچک و نوکر اسراییل تقسیم کنند و از تمام ملت های عرب خواست در کنار مردم سوریه باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha