شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس = لبنان

حوزه/ کنفرانس حقوقی – سیاسی با عنوان "نقض حقوق بشر توسط آمریکا" با دعوت رایزنی فرهنگی ایران در لبنان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کنفرانس حقوقی – سیاسی با عنوان "نقض حقوق بشر توسط آمریکا" با دعوت مشترک رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مرکز مطالعات و اسناد بیروت و مرکز مطالعات انقلاب اسلامی ایران در دانشگاه تهران در سالن مرکز مطالعات در بیروت به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

"محمد طی" استاد دانشگاه لبنان به شرکت کنندگان در این کنفرانس که از لبنان، ایران و جهان عرب حضور داشتند، خوش آمد گفت و به اهمیت این کنفرانس در راستای توجه جمهوری اسلامی ایران به حقوق بشر و پیگیری مسائل آن و نقض قانون بین المللی از سوی آمریکا اشاره کرد و از برگزار کنندگان این کنفرانس قدردانی کرد.

خامه یار: اهمیت توجه به مسائل ملت های مظلوم در سطح منطقه ای و بین المللی

عباس خامه یار رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اهمیت این کنفرانس که بر جرم هایی که آمریکا در داخل ایالات متحده و خارج آن مرتکب شده تمرکز دارد، سخنانی را بیان کرد و بر اهمیت توجه به مسائل ملت های مظلوم در سطح منطقه ای و بین المللی تأکید کرد و گفت: شواهد زیادی در خصوص ظلم و تجاوز آمریکا وجود دارد که از اقدام آن در سرپوش گذاشتن بر انواع اشغالگری صهیونیستی در فلسطین و غارت ثروت های ملت های منطقه شروع می شود و به تحمیل تحریم علیه ایران و کشور های دیگر ختم نمی شود.

بیانات شرکت کنندگان در این کنفرانس

دکتر محمد سخنان خود را با عنوان "جنایت ترور شهید سردار سلیمانی و دوستان ایشان، نقض عامدانه قوانین بین المللی است" بیان کرد و دکتر حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز با عنوان "تحریم های آمریکایی، از منظر قانون بین المللی جنایت است" سخنرانی کرد.

در این کنفرانس کارشناسان ساسی و حقوقی از جمله یاسر الکلزی، خالد الخیر، عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران، هاله الاسعد و  امل المأخذی مدیر اجرایی سازمان کاهش فاجعه انسانی از یمن سخنرانی کردند.

همچنین شخصیت هایی به صورت حضوری در این کنفرانس مشارکت داشتند که بر نقش آمریکا در تجاوز به لبنان در سال ۲۰۰۶ تأکید کرده و آن را مار افعی توصیف کردند که سمّش را همه جا پخش می کند و در قلب جهان عربی و اسلامی پایگاه های نظامی ایجاد کرده و برای نابودی اقتصاد، سلطه گری و هیمنه تلاش می کند و در جنگ نرم که اندیشه نسل جدید را به انحراف می کشاند، مشارکت دارد. همچنین بر سرنوشت ملت ها و اختیارات آنها سیطره دارد و برای جنگ علیه ملت ها و کشور ها از خشونت و تروریسم استفاده می کند.

این کنفرانس بر محاکمه مرتکبان جنایت از دونالد ترامپ تا وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا و آنانکه در عملیات ترور شهید سلیمانی دست داشتند در مقابل دادگاه عراقی و ایرانی تأکید کرد.

حاضران خواستار صدور بیانیه حقوقی جهانی بر اساس آموزه های ادیان آسمانی و ثبت و مستند سازی جنایت های آمریکا و ارائه دادخواست در دادگاه وجدان یا دادگاه های رسمی شدند و بر تشویق کشور ها از طریق مجمع عمومی سازمان ملل متحد به مطالبه صدور رأی از سوی دادگستری بین المللی در خصوص مشروعیت تحریم های یکجانبه علیه کشور ها در سایه حقوق بشر تأکید نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha