جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در ایام کرونایی ۲۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند استان کردستان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند امروز در گفت و گو با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست سالجاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان را ارائه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در این نشست گفت: دهه وقف از ۲۴ مهرماه امسال مصادف با بیست و هفتم ماه صفر تا سوم آبان است که این دهه هر روز تحت یک عنوان نامگذاری شده است.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اولین روز هفته دهه وقف با عنوان «رویکرد و کارکرد در حوزه رسانه و فرهنگ‌سازی در امور خیریه است» نامگذاری شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: امام راحل از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش بسیاری برای احیای موقوفات داشتند زیرا در زمان پهلوی بسیاری از این موقوفات از بین رفته بود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود اظهار داشت: سازمان اوقاف باید به اجرای امینانه نیت واقفین خیراندیش دقت کند چرا که وظیفه اصلی سازمان اوقاف اجرای این فرامین است که در تکلیف شرعی ما نیز قرار گرفته است.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه اداره اوقات مجری خواسته و نیت واقفین است، افزود: امکان طمع‌ورزی به مال وقف وجود داشته اما باید ریشه‌های طمع ورزی خشکیده و اقدامات حقوقی لازم در این راستا با قاطعیت صورت بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: در دهه مبارک وقف برنامه های بسیاری همانند برگزاری نشست های تخصصی با روحانیون، مدیران، هنرمندان و توزیع سبد کالا، تجلیل از فعالان عرصه وقف و... را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کرونا برنامه دهه وقف امسال را تحت الشعاع قرار داده است، بیان کرد: مستند تلویزیونی و سه برنامه ملی در بحث موقوفات و ترویج فرهنگ وقف از استان تولید شده که در شبکه یک سیما و شبکه شما پخش می شود.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود گفت: اداره کل اوقاف استان کردستان به همت همکاران شهرستانی در ۶ ماهه نخست سالجاری ۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان در حوزه‌های مختلف خدمات اجتماعی هزینه کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای بازسازی، تعمیر و مرمت ۱۹۹ مسجد در سطح استان کردستان هزینه گردیده است.

حجت الاسلام کاروند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنان در ایام کرونایی ۲۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند استان کردستان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در پایان سخنان خود تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری ۱۸ مورد وقف در سطح استان کردستان داشته ایم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha