سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز جمعه بجنورد

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت مقابله توأمان با ویروس کرونا و ویروس‌های غیرکرونایی، گفت: اکنون ویروس بدحجابی در حال گسترش و تبدیل به بی‌حجابی و دهن‌کجی به ارزش‌های معنوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم و نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، ضمن خدا قوت به این سبزپوشان که شبانه‌روز برای استقرار امنیت در شهر و روستا و کشور ما تلاش می‌کنند، به تبیین دو رسالت بزرگ نیروهای انتظامی پرداخت.

وی افزود: رسالت نخست نیروی انتظامی این است که امنیت را در همه حوزه‌ها برای ملت ایران تقویت و حفظ و گسترش دهد و رسالت دوم نیز ناامن سازی محیط و شرایط برای کسانی است که قصد ایجاد ناامنی دارند؛ ازاین‌رو باید نیروی انتظامی درست و قاطع با این ناامن‌سازان برخورد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به‌ ضرورت مقابله توأمان با ویروس کرونا و ویروس‌های غیرکرونایی، اظهار کرد: در مقابل ویروس کرونا ملت و مردم و کادر درمان ما غیرتمندانه ایستاده‌اند و اوضاع مدیریت می‌شود؛ اما همه باید کمک کنند و با توجه به اینکه اخیراً ویروس مقداری گسترش پیدا کرده است باید با جدیب بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم این ویروس را از کشور و جهان بیرون کنیم و به سبک زندگی سابق خود بازگردیم، اما در عین حال باید به هوش باشیم تا مبادا این ویروس کرونا ما را از ویروس‌های دیگر غافل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اکنون ویروس بدحجابی در حال گسترش و تبدیل به بی‌حجابی و دهن‌کجی به ارزش‌های معنوی است، برخی بانوان در خیابان و مرئی و منظر مردم لباس‌های بسیار نامناسبی می‌پوشند که در شأن زن مسلمان و جامعه اسلامی نیست.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید در این زمینه جدی‌تر برخورد کند؛ اما همه کار بر عهده نیروی انتظامی و پلیس نیست بلکه همه وظیفه و رسالت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مؤمن غیرت و مسئولیت دارد و باید در مقابل منکرها بایستد، تصریح کرد: همه باید در مقابل جریان‌های گناه ساز و فساد آفرین حساسیت و مسئولیت داشته باشیم.

بدحجابی و بی‌حجابی دهن‌کجی به خون شهدا است

وی با بیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی دهن‌کجی به خون شهدا است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با این روند همه کار را بر عهده نیروی انتظامی نگذاریم بلکه همه ما مسئولیت و رسالت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: باید ویروس‌های غیرکرونایی را ببینیم و در مقابل آن حساس باشیم و ویروس‌هایی از قبیل گران‌فروشی و طمع و حرص را درمان کنیم.

وی اظهار کرد: این زرنگی و مسلمانی نیست که کاسب و بازاری در آشفته‌بازاری که به‌واسطه فشار دشمن و گاهی ضعف مدیریت ایجاد شده است، سوءاستفاده کرده و با گران‌فروشی تنها به فکر جیب خود باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: باید در کنار ویروس کرونا، ویروس‌های ناامنی، بدحجابی، گران‌فروشی، بی‌انصافی و ... را هم ببینیم و با آن‌ها مبارزه کنیم.

مراسم اربعین را در خانه‌های خود برگزار کنیم

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن اربعین، اظهار کرد: هر سال اربعین غوغا بود و ایران یکپارچه لشکری بزرگ تشکیل می‌داد و عظمت می‌آفرید؛ اما امسال به دلیل شیوع کرونا از حضور در مراسم اربعین محروم هستیم.

وی افزود: امسال اگرچه از رفتن به عراق و حضور در مراسم اربعین محروم هستیم ولی دل ما آنجاست و مراسم اربعین را در خانه‌ها و مساجد خود با رعایت شرایط بهداشتی برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اربعین یعنی انسان‌های متعهد و غیرتمندی که نگذاشتند خون شهدا فراموش شود و ما هم باید پیام‌های شهدا و عاشورا را به نسل بعدی منتقل کنیم.

وی تصریح کرد: امسال سفر معنوی داریم و از همین جا سلام داده و از منازل خود زیارت عاشورا و اربعین را می‌خوانیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در پایان گفت: امروز زیر پرچم ولایت زیستن و این پرچم را برافراشته نگاه داشتن یعنی تعهد به اربعین و خون اباعبدالله الحسین (ع) که ملت ایران این مهم را به زیبایی به منصه ظهور رسانده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha