سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه معصومیه یزد

حوزه/ آزاده و رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: امام در اولین اقدام در وجود مردم و قوای مسلح اعتمادبه‌نفس ایجاد کرد و زمانی که در اولین روز شروع جنگ فرمودند «ما برنده جنگ هستیم و چنین سیلی به صدام و حزب بعث بزنیم که از جای خود بلند نشود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، احمد هژبری صبح امروز در نشست مجازی و بصیرتی طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد، وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) با موضوع « نقش امام خمینی(ره) در ۸ سال دفاع مقدس»، اظهار کرد: حضرت امام در روزهای آغازین جنگ ریشه و علل تجاوز دشمن به ایران را اسلام‌خواهی انقلاب دانستند و فرمودند: حمله عراق به ایران به خاطر چهار وجب خاک نیست بلکه علت اصلی آن ترس آن‌ها از حکومت اسلامی و اتحاد اسلامی، است.

وی، جلوگیری از صدور انقلاب، دشمنی شیطان بزرگ و توسعه‌طلبی رژیم عراق را از دیگر علل جنگ از دیدگاه امام برشمرد و افزود: امام در این‌ باره فرمودند صدام در تهاجم خود به این کشور اسلامی، نقشه رهبری بر اعراب و منطقه و ژاندارمری خلیج‌فارس را تعقیب می‌کرد و آمریکا نیز از جهالت و غرور و بلندپروازی صدام استفاده کرد و او را به هجوم به ایران واداشت.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: تبانی اسرائیل و آمریکا علت دیگر تجاوز عراق به ایران است و رژیم پهلوی از قوی‌ترین هم‌پیمانان اسرائیل در خاورمیانه بود و اسرائیل نیز با اهداف و سیاست‌های انقلاب اسلامی در جهان مخالف بود؛ چراکه پیروزی انقلاب ضربه محکمی بر موجودیت این رژیم غاصب زد، مسلمانان جهان را بسیج و علیه سیاست‌های اسرائیل متحد ساخت.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مقابله با وحدت مسلمانان تبانی اسرائیل و آمریکا برای تحمیل جنگ علیه ایران بود که امام فرمودند قدرت‌هایی که باید باعث صرف برانداختن اسرائیل و نجات بیت‌المقدس شود با تبانی بین شیاطین بزرگ، صهیونیسم جهانی و بین حزب بعث، صرف هجوم به ایران شد.

این آزاده جنگ تحمیلی در ادامه برخی از دلایل تجاوز عراق به ایران را مساعد نبودن شرایط داخلی، وجود تنش‌های سیاسی، ضعف بنیه نظامی ارتش به علت اخراج مستشاران نظامی و دستگیری تعداد زیادی از افسران خائن ارتش در کودتای نوژه، اختلاف‌نظر مسئولان و خیانت بنی‌صدر برشمرد.

هژبری همچنین به ماهیت جنگ تحمیلی از دیدگاه حضرت امام اشاره کرد و گفت: ایشان جنگ تحمیلی را جنگ اسلام و کفر برشمردند؛ چراکه حزب بعث عراق شدیداً مخالف احکام و قوانین اسلام بود و صدام به وسیله کودتا در عراق قدرت را به دست گرفته بود. لذا امام فرمودند ما کسانی را که از اصول اسلام و قرآن کریم انحراف حاصل می‌کنند و به قتل‌عام مسلمانان می‌پردازند را مسلمان نمی‌دانیم.

وی اضافه کرد: امام جنگ را جنگ حق و باطل و جهاد دفاعی می‌دانستند، زیرا رزمندگان اسلام در این هشت سال از ناموس ایران، انقلاب، دین، خاک و سرزمین خود دفاع کردند.

این رزمنده پیرامون تدابیر و شیوه‌های مدیریتی امام در دفاع مقدس، اذعان کرد: بسیج همگانی و سازمان‌دهی مردم و نیروهای مسلح، توسعه تشکیلات نظامی و فرمان‌بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه، هماهنگی و انسجام در نیروهای مسلح و تقویت روحیه رزمندگان از جمله تدابیر این فرمانده بزرگ بود.

هژبری به هدایت‌های استراتژیک امام در نبرد با صدام اشاره کرد و ادامه داد: امام در اولین اقدام در وجود مردم و قوای مسلح اعتمادبه‌نفس ایجاد کرد و زمانی که در اولین روز شروع جنگ عراق با بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای جنگی مراکز نظام و اقتصادی ایران را بمباران کرد و موجی از وحشت ایران را فرا گرفت، فرمودند «ما برنده جنگ هستیم و چنین سیلی به صدام و حزب بعث بزنیم که از جای خود بلند نشود».

وی با بیان اینکه امام روحیه پیروزی و فرهنگ شهادت را به جامعه تزریق کرد، ادامه داد: فرمانده کل قوا در زمان جنگ به رفتار اسلامی و انسانی با اسرا نیز تأکید داشته و دفاع مقدس را با فرهنگ عاشورایی پیوند زد، در زمان بنی‌صدر عملیات‌ها به شکست منجر و جنگ به داخل شهرها کشیده شد تا جایی که بنی‌صدر با منافقین در ترور شخصیت‌های مهم همراه شد.

هژبری ابراز کرد: بعد از بنی‌صدر و با فرماندهی امام راحل جبهه‌ها، گردان ها و لشکرها و تیپ‌ها نام عاشورایی و کربلایی گرفت و ایران یکپارچه عاشورا شد و امام به جوانان میدان داد تا جایی که در زمان ۸ سال دفاع مقدس فرمانده سپاه فردی ۲۷ ساله بود.

وی با بیان اینکه امام فرمانده ای عارف، عاشق، حکیم و الهی بود، تصریح کرد: صدام که روز اول جنگ قرارداد الجزایر را پاره کرد، مجبور شد در پایان جنگ آن را بپذیرد.

این آزاده ۸ سال دفاع مقدس افزود: دنیایی که صدام را برای حمله به ایران هدایت و بسیج کرد در سازمان ملل اعتراف کردند که صدام متجاوز بوده است.

هژبری بیان کرد: امام بزرگ‌ترین جنگ فرسایشی قرن ۲۱ را فرماندهی کرد و صدام به هیچ‌کدام از اهدافی که در جنگ داشت نرسید. لذا ما افتخار می‌کنیم تحت فرماندهی امام و حاکمیت نظام دینی و رهبری ولی‌فقیه ۸ سال مقاومت کردیم در حالی‌که یک وجب از خاک ما در دست دشمن نیست در حالی‌ که در زمان قاجار ۱۷ شهر و در زمان پهلوی بحرین از ایران جدا شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha