پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست پژوهشی حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: مسئولیت طلاب پژوهشگر با توجه به جایگاهی که در خانواده و اجتماع دارند، سنگین تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگرشورکی صبح امروز در نشستی با معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران، بیان کرد: قطعاً مسئولیت پژوهش در مدارس علمیه خواهران با توجه به جایگاهی که در خانواده و اجتماع دارند، سنگین‌تربوده و به همان نسبت، اجر و پاداش نزد خداوند نیز بیشتر است.

وی واگذاری امور به خدا را ضروری دانست و افزود: واگذاری کارها به خداوند، استعانت و متصل کردن خود به منبع لایتناهی می تواند انسان را به نحو شایسته به پیشرفت برساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از بکارگیری توان و استعداد خدادادی و کمک گرفتن از اساتید فن اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش حضور طلاب در فضای مجازی، می توان از توان علمی اساتید بیش از گذشته بهره مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی توصیه کرد: با خواندن قرآن و هدیه به روح بزرگان و اهل معرفت، رفتن بر سر قبور علما، صلحا و شهدا از ارواح مطهر آنان برای برطرف کردن موانع در امر پژوهش استمداد بطلبیم.

وی در پایان سخنان خود با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «من ورخ مؤمناً فکأنّما أحیاهُ؛ هر کس تاریخ زندگی انسان با ایمانی را بیان کند او را زنده ساخته است»، افزود: نگارش کارهای بانوان مؤمنة و نکات انسان ساز را در امر پژوهش مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha