سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی

حوزه/امام جمعه یزد مردم را به دشمن شناسی دعوت کرد و گفت: بدانیم دشمن با ما می جنگد و در صدد از بین بردن ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در خطبه های نماز جمعه امروز شهر یزد با توصیه به تقوای الهی  و دوری از گناه و بطالت عمر اظهار داشت: حضرت امیر المؤمنین(ع) در خصوص دنیا می فرمایند «دنیا مسجد بندگان خوب خداست» و«جای تجارتخانه اولیای خداست» یعنی اولیای خدا در دنیا عبادت می کنند و کسب و کارشان بر اساس رحمت و کار و تلاش و خوبی ها و ارزش هاست و فکرخوب و عمل مفید دارند.

وی افزود: برخی در تجارت به دنبال گرانفروشی هستند و یا پول به دست آورده از گرانفروشی را به بانک های خارج از کشور می برند در حالی که این زراندوزی ها موجب آتش روز قیامت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر با خدا معامله کنید و به گرفتاری های مردم برسید، خداوند خریدار شما می شود و نتیجه آن بهشت ابدی خواهد بود.

آیت الله ناصری یزدی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته جاری از جمله هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی در کنار دیگر نیروها در تلاشند تا مشکلات مردم را حل کنند و نیز مواظب و مراقب توطئه های دشمن هستند.

وی، هجرت امام راحل به عراق و خاطرات خود در همراهی امام راحل را یاداور شد و هجرت های امام را در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی حائز اهمیت خواند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: هجرت امام به عراق دارای سه حلقه ایران، نجف و پاریس بود و در عراق با پیام های تاریخی خود به مردم ایران باعث روشنگری می شد و جوانان ایران وظیفه خود را شناختند.

آیت الله ناصری یزدی یکی دیگر از حلقه های هجرت امام به عراق را حضور تاریخی در حوزه علمیه نجف عنوان کرد و گفت: در نجف وقتی بحث حکومت اسلامی را مطرح کردند هم تکلیف مردم ایران مشخص شد و نیز علمای نجف هم ایشان را تأیید کردند و انقلاب را در حوزه علمیه نجف تثبیت کرد و مبنای حرکت خود را ایجاد حکومت اسلامی بیان کردند تا ماجرای مشروطه تکرار نشود.

وی تصریح کرد: امام در پاریس انقلاب را به همه دنیا فهماند و تمام کشورها و دولت هایی که مخالف مسیر امام بودند نتوانستند مخالفت کنند و سخنان امام در پاریس را همه شبکه های تلوزیونی و رادیویی دنیا پخش می کرد و خیلی توطئه ها خنثی شد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به تحمیل انواع جنگ های سخت، نرم، روانی و اقتصادی به مردم ایران اظهار داشت: دشمن در حال حاضر مردم ایران را دچار جنگ اقتصادی کرده است و دنبال فاصله انداختن بین مردم و حکومت است تا بازار کشور را به هم بریزد.

آیت الله ناصری یزدی مردم را به دشمن شناسی دعوت کرد و گفت: مردم باید مواظب ایجا د ناامیدی دشمن باشند و باید بدانیم دشمن با ما می جنگد و در صدد از بین بردن ایران اسلامی است.

وی تأکید کرد: باور کنیم وهمه اقشار مردم بدانند غربی ها نمی خواهند ایران قوی پابرجا باشد وبه دنبال ایجاد ایران فرتوت و پیر شده هستند که بگویند اسلام کارایی ندارد.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: همه باید به میدان بیایند و به خود باوری برسند و تدبیر عالمانه نمایند و جوانان پای کار بیایند و دانش بنیان ها را تقویت کنند.

آیت الله ناصری یزدی به سرمایه داران و صاحبان صنایع و بازاریان توصیه کرد: از گرانفروشی بپرهیزند و به یاری انقلاب و مرد بشتابند و به فکر سرمایه آخرت باشد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha