سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: فوتبالیست ها همیشه تا دقیقه ۹۰ و در وقت اضافه به امید گلزنی تلاش می کنند، ولی مسئولان و مدیران ما چند ماه مانده به انتخابات، کار و تلاش را رها می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی، در خطبه های امروز نماز جمعه یزد، در مسجد ملااسماعیل که با رعایت کامل نکات بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار شد، در خطبه نخست با توصیه به رعایت تقوا اظها رداشت: هر کاری بدون رضایت الهی فایده ندارد و تنها کسب رضایت دیگران، غضب الهی را در پی دارد و خسارت آخرتی می شود و در دنیا هم چیزی بدون رضایت الهی باقی نمی ماند .

امام جمعه یزد، گرانفروشی را مایه غضب الهی دانست و افزود: خداوند برکت را از بین می برد و مشکلات زندگی را رفع نمی کند و حرف و عمل ما باید برای رضای الهی باشد و امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی همه کارهایش رضایت الهی را مدنظرقرار می داد و دین خدا را یاری کرد و خدا هم او را یاری کرد.

آیت الله ناصری یزدی یکی از مصادیق رضای الهی را جهاد رزمندگان در ۸سال دفاع مقدس برای کسب رضای الهی دانست و افزود: چون برای رضای خدا می جنگیدیم توانستیم مقاومت کنیم و پیروز شویم.

وی در خطبه دوم با اشاره به زیارت اربعین، گفت: دل های ما روز گذشته در کربلا بود ولی مردم استان یزد زیارت اربعین را قرائت کردند  چون اربعین ا ادامه عاشوراست و باید.

امام جمعه یزد، تداوم توجه به ائمه و امام حسین علیهم السلام را یادآور شد و گفت: سیره معصومین و ملائکة الله و همه انبیا در ارتباط با حرکت امام حسین و کار امام حسین یک نگاه ویژه و خاصی در عالم بالا و در عالم ملکوت هست و زیارت امام حسین(ع) یک توجه خاصی به آن شده است.

آیت الله ناصری یزدی از خصوصیات حرکت امام حسین(ع) را فداکاری ها و تحمل های امام حسین برای حفظ دین خدا، اعتقاد به توحید، روحیه خدایی، روحیه فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، مواسات، روحیه دغدغه دینداری، اعتقاد به آخرت، روحیه ولایت و  لایتمداری برشمرد و افزود: این موارد در حرکت امام حسین نهادینه است یعنی توحید، ولایت الله، حرکت انبیا، «من الظلمات الی النور»، «ولایت الله» و ترک طاغوت باید تا روز قیامت استمرار یابد.

وی، فلسفه وجود همه انسان ها را رسیدن به خدا عنوان کرد و افزود: روح خدایی در بشر باید دمیده شود و انسان مسیر حق را بپیماید و از مسیر منحرف نشود که رسیدن به حق جز ولایت حق و دوری از ولایت غیر حق و کفار و مسلمین محقق نمی شود.

*مکتب امام حسین و اربعین ماندگار است

امام جمعه یزد، مکتب امام حسین علیه السلام را ماندگار خواند و افزود: نباید از مکتب امام حسین منحرف شویم و اکنون همه الحادی ها و صهیونیست ها می خواهند ما را از مسیر اهل بیت(ع) دور کنند و ما را به دامن طاغوت سوق دهند.

آیت الله ناصری یزدی خاطر نشان کرد: کا همیشه مراسم اربعین را برگزار می کنیم و زیر پرچم امام حسین همیشه ایستادگی می کنیم و زندگی می کنیم  زیرا این راه سعادت ونیا و آخرت ماست و هرکس دوری کند به مسیر طاغوت می افتد و انقلاب اسلامی ما هم در مسیر امام حسین(ع) قرار دارد و هر کس همراه انقلاب است در مسیر حضرت هم قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسئله اقتصاد و اشتغال اشاره کرد و گفت: مشکلاتی از جمله گرانفروشی وجود دارد و می دانیم که در تحریم قرار داریم و دشمنان سختگیر شده اند و هر روز بهانه های خود را علیه ایران بیشتر می کند، اما با تمام سختی ها و دشمنی ها و بلوکه شدن صدها میلیارد پول ما و عدم فروش نفت، ولی ملت ما ثابت کرده با توکل به خدا و اعتماد به حق همه سختی ها را پشت سر گذاشته است.

*سرمایه داران و جوانان را وارد اقتصاد کشور کنیم

امام جمعه یزد اظهار داشت: باید از استعداد خود کمک بگیریم و قدم های محکمتری برداریم. مسئولان باید در ارتباط با مسائل اقتصادی بدون اعتماد به غرب که همیشه دشمن ما بوده اند؛ از جوانان و سرمایه داران داخلی و منابع داخلی کمک بگیرند و جهادی عمل کنیم و مسئولان ما فکر های خود را یکجا به کار بگیرند و امور بانکی را اصلاح نمایند و تلاش خود را مضاعف کنند.

وی بر راه اندازی کارگاه های تولید پوشاک در کشور از جمله در استان یزد تأکید کرد و خودکفایی البسه داخلی را خواستار شد و افزود: بارها به مسئولان در این زمینه توصیه کرده ایم تا تولید پوشاک را با آموزش به جوانان و افراد جویای کار آغاز کنند.

*اقتصاد کشور را معطل انتخابات آمریکا نکنیم

وی با اشاره به انتخابات آمریکا، گفت: خیلی کج سلیقگی و اشتباه است که عده ای به انتخابات آمریکا امید داشته باشند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد:  اقتصاد دانان ما بدون توجه به سیاست های آمریکا به میدان بیایند و نگذارند جوانان به خارج از کشور بروند، چون ما هم در جنگ و در تحریم ها نشان داده ایم که می توانیم.

آیت الله ناصری یزد ابراز کرد: چرا به افراد کاربلد توجه نمی کنیم و چرا برای خودکفایی و خودباوری تلاش نمی کنیم و چرا مهندسان ما خود را باور ندارند و یکی از دلایل آن سیستم آموزشی بوده است. مسئولان و مدیران باید جدی تر کار کنند و منتظر انتخابات بعدی کشور نباشند که چه کسی رئیس جمهور می شود.

*باید تا دقیقه ۹۰ تلاش کرد

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: من از یک موضوع در فوتبال خوشم می آید و اینکه تا دقیقه ۹۰ امیدوارند و اگر وقت اضافه دارند امید به گل زدن دارند در حالی که مسئولان ما چند ماه مانده به انتخابات بعدی سست می شوند و کار کردن را رها می کنند، لذا باید تا دقیقه ۹۰ کوشش و تلاش کرد و مسئولان از رده های بالا تا پایین نباید ناامید شوند.

امام جمعه یزد ادامه داد: چرا منتظریم مدیر بعدی کار را تمام کند؟ نباید بگذاریم گرانفروشی ها مردم را به دردسر بیاندازد. کاری کنیم که تولید ارزان تمام شود تا در قیمت نهایی هم تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha