شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دکتر ابراهیم سلمانی

حوزه/ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: در حال حاضر ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، دکتر ابرهیم سلمانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: از ۱۳ مهر تا به امروز، روزانه ۱۳۵ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون، ۹ هزار و ۴۴۷ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۳ هزار و ۹۱۴ نفر بستری و ۵ هزار و ۵۳۳ نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سن مبتلایان به کرونا، افزود: میانگین سنی مبتلایان قطعی بستری شده ۵۶ سال و میانگین سنی مبتلایان فوت شده ۷۱ سال بوده است.

دکتر سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان های استان گفت: در شهرستان میبد در مقایسه با ابتدای مهر، تعداد بیماران سه برابر شده است و زنگ خطر را در این شهرستان به صدا درآورده است. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تعداد فوتی های مبتلا به کرونا در شهرستان ابرکوه، ادامه داد: تعداد مبتلایان در این شهرستان نیز افزایش یافته است به طوری که این شهرستان با کمبود تخت مواجه شده و در برخی موارد بیماران به سایر مراکز درمانی اعزام می شوند، وضعیت شهرستان های خاتم و تفت نیز بحرانی است.

دکتر سلمانی یادآور شد: سیل ابتلا در خانه ها و دورهمی های خانوادگی رخ می دهد و همشهریان برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان همچنان در خانه بمانند و در صورت نیاز به حضور در اجتماعات شیوه‌نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha