پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه رستاق اشکذر

حوزه/ حجت الاسلام دلاوری گفت: موضع ایران درباره بحران قره باغ روشن و شفاف بوده و همواره خواهان حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ در قالب قواعد حقوق بین المللی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام مصطفی دلاوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش رستاق اشکذر، اظهار داشت: ملاک در ارزش ها، حق و باطل است و باید مواظب باشیم اکثریت و فراوانی در یک گروه ما را فریب ندهد و با خرد و رعایت تقوا حق را از باطل تشخیص دهیم و تسلیم موج و هیاهوی جمعیت نشویم.

وی بیان کرد: درس ها و عبرت های عاشورا  باید مورد توجه قرار  گیرد تا سرمشق زندگی امروز ما باشد.

امام جمعه بخش رستاق ادامه داد: مردم کوفه در شناخت امام زمان خود ناتوان بودند و لذا در حق او کوتاهی کردند و تعصبات قومی و قبیله ای خود را با دین مخلوط نمودند و به همین دلیل باطل موفق شد بر آنها سوار شود، و خواص و بزرگان قوم نیز زمان شناس نبودند و نیز دنیا زدگی هم خود عاملی بود تا  همراهی امام زمان خویش نکنند.

حجت الاسلام ولاوری در رابطه با مناقشه قره باغ تحلیل کوتاهی ارائه داد و گفت: آمریکا آتش بیار معرکه است و به دنبال کنترل نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی و نیز مقابله با توسعه نفوذ نرم جمهوری اسلامی ایران در آسیای مرکزی است.

وی افزود: موضع ایران درباره بحران قره باغ روشن و شفاف بوده و همواره خواهان حل مسالمت آمیز مناقشه قره در قالب قواعد حقوق بین المللی است.

حجت الاسلام دلاوری در پایان ضمن توصیه مجدد به  غفلت ننمودن از جماعات و جمعه و ذکر و توسل و مجالس روضه خوانی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک،خطبه های خود را با ذکر مصیبت اهل بیت(ع) به پایان برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha