سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اولین نماز جمعه یزد در سال 99 به روایت تصویر

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: بدانید که آمریکا در حال افول است و باید تاوان خون سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی را پس بدهد و در همین راستا اتفاقات بزرگی در منطقه در حال وقوع است و اولین آن، قوی‌تر شدن جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه  شهر یزد با اشاره به اهمیت قیام عاشورا اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) بسیار ارزشمند بود، اما امام سجاد(ع) این قیام زنده کرد و فریاد مظلومیت امام حسین(ع) و یارانشان را جهانی کرد.

وی عنوان کرد: مبارزه امام سجاد(ع) مبارزه با تحریف ها بود و تلاش کرد که انحراف از ولایت زدوده و اصالت ولایت حفظ شود.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: پیام امام سجاد(ع) این بود که اگر به دنبال ولایت نباشید و امامان و خدمتگزاران خود را نشناسید، دچار مشکل خواهید شد و اکنون نیز شیطان صفاتی همین کار را انجام می دهند و مردم باید این گفته امام سجاد(ع) را مورد توجه قرار دهند که اگر در مورد ولی زمان خود را نصرت ندهید و انصاف و شناخت نداشته باشید، ستمکاران و ظالمان بر شما مسلط خواهند شد.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اینقدر نافذ و بیدار و مراقب ما و اسلام نبودند، تاکنون صدباره ایران و اسلام را تکه تکه کرده بودند و اکنون ما با ولایت زنده هستیم.

وی یادآور شد: مردم امروز با توصیه های ولایت بیدارند و با همت بزرگی که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) داشتند، بیدار ماندند و مبادا که طوری عمل کنیم که دشمن در شبهه افکنی خود موفق شود و بتواند ما را نسبت به اصل دین غافل و سست کرده و به سمت خود بکشاند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: امروز می بینیم که عده ای قلم به مزد در فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اسلام جسارت می کنند و این اقدام هر بار به شکلی از سوی یک رسانه خارجی سر می زد.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: علت این توهین ها آن است که آنها می خواهند مسیر را منحرف کنند و اگر ما قوی نباشیم، مرحله دوم را اجرا کنند و اگر اکنون از رسول خدا و اهل بیت (ع) حمایت نکنید، آنها در مسیر خود استوارتر خواهند بود و داعشی ها را دوباره به جان اماکن مقدسه می اندازند.

وی تأکید کرد: اطاعت از فرمان ولایت، اطاعت از دستورات امام حسین(ع) و اطاعت از رهبری وظیفه ماست و باید در این مسیر استوارتر قدم برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آمریکا بیان کرد: آمریکا در فلاکت افتاده و ترسیم کننده همه برنامه های آن، یک عده صهیونیست هستند و رأس برنامه های آنها نیز مخالفت با دین اسلام و قرآن، تبعیض نژادی، سلطه و مظلوم کشی است و اینها اکنون در پرتگاه هستند.

وی اظهار کرد: انتخابات آنها در هر حال نفعی برای ما نخواهد داشت، چه آنها که نشان فیل دارند یعنی جمهوری خواهان و نه آنها که نشان الاغ دارند یعنی دموکرات‌ها، هیچکدام به درد ما نمی خورند، زیرا در هر حال برنامه های آنها را صهیونیست ها ترسیم می کنند و این ما هستیم که باید بیدار باشیم.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: عده ای تحلیل هایی انجام می دهند که اگر فلانی رئیس جمهور شود، برای ما بهتر است، اما واقعیت آن است که ما باید خودمان باشیم و به جای اینکه دستمان را به سوی شرق و غرب دراز کنیم به سوی خدا دراز کنیم و با توکل به خدا و با استفاده از توان داخلی در مسیر پیشرفت اسلام و کشور قدم برداریم.

وی تأکید کرد: بدانید که آمریکا در حال افول است و باید تاوان خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را پس بدهد و در همین راستا اتفاقات بزرگی در منطقه در حال وقوع است و اولین آن، قوی‌تر شدن جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha