سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ آیت‌الله ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد به تفاوت انقلاب اسلامی با انقلاب‌هایی دیگر در جهان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به اینکه مسئله‌ای که الآن در دنیا مطرح است، مسئله انقلاب‌ها، حرکت‌ها و حکومت‌ها و سیاست‌هایی که در جهان مطرح است، گفت: در دنیا انقلاب‌هایی اتفاق می‌افتد و هرکدام از آن‌ها در مسیر کار خود طبعاً اهدافی دارند که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه بعضی از حرکت‌ها و انقلاب‌ها جنبه ظاهری و مادی دارند و کاری به مسائل معنوی و روحی ندارند، افزود: این حکومت‌ها تقریباً نتیجه یکسان دارند که غالباً دنبال مسائل مادی هستند، ولی نیت‌های مختلفی دارند که برخی دنبال سلطه‌طلبی و حکم‌فرمایی و استعمار هستند، اما برخی دیگر دنبال مادیات هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد طرح‌هایی که معمولاً صهیونیست‌ها ارائه و دنبال می‌کنند این است که انسان‌ها را به مسیر گذرای زندگی و لذت‌ها مشغول کنند، اظهار داشت: صهیونیست‌ها رشد و پیشرفت کشورهای دیگر را نمی‌پسندند و به مقابله با این کشورها که غالباً در ارتباط باخدا هستند، می‌پردازند.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها اصلاً در زندگی‌شان خدا را نمی‌بینند، اضافه کرد: این تفکر اکثراً با دین و اسلام مخالف و همیشه با آن در مقابله هستند.

ناصری یزدی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی اصلاً به دنبال مادیات نبوده و نیست و با این هدف بر پا نشده است، اذعان داشت: انقلاب ما یک انقلاب الهی و فرهنگی است و در مسائل عمران و آبادانی و بالا بردن هدف‌ها در دنیا چون ابزار پیشرفت و کمال هستند، بی‌نظر نیست.

امام‌جمعه یزد گفت: در اسلام توجه به آخرت و اعمال و رفتار در دنیا بسیار مورد توجه بوده و ما انسان‌ها تلاشمان این است در کارهایمان رضایت خدای متعال را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم به آن سعادت الهی دست‌یابیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha