سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ آیت الله ناصری یزدی در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد، تلاش حوزه ها برای هدایت بندگان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله ناصری یزدی در افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان یزد، تهذیب و اخلاق مداری را از مهمترین مسائل حوزه های علمیه دانست.

وی افزود: از مهمترین اموری که در فرمایش های معصومین به ویژه در سخنان امام علی(ع) موج می زند، حرکت در مسیر الهی است.

نماینده ولی فقیه در یزد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر الهی از فلسفه های قیام امام حسین(ع) بود، گفت: این موضوع می بایست سرلوحه حرکت ما نیز باشد و برای هدایت همه بندگان به سوی خداوند، تلاش کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد در ادامه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به نکاتی درباره مسائل تهذیبی، آموزشی و پژوهشی طلاب، اظهار کرد: روش صحیح مطالعه، حلقه گمشده ای بین جوانان است که لازم است مسئولین حوزه های علمیه روش مطالعه صحیح را به طلاب بیاموزند تا بدانند از کجا برای مطالعه شروع و به کجا ختم کنند و چه چیزی هایی را مطالعه کنند.

آیت الله ناصری یزدی درباره اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: پژوهش های طلاب را به مسائل ضروری و روز جامعه که مورد نیاز همگان است، سوق داده و طلاب برای انجام چنین پژوهش هایی تشویق شوند و در امر پژوهش طلاب به پژوهش تفکر محور رو بیاورند.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت موضوع مباحثه در حوزه های علمیه، اظهار کرد: همیشه مباحثه رکن اساسی مباحث آموزشی در حوزه های علمیه بوده و این امر می بایست با نظارت بیشتری از سوی مسئولین امر پیگیری شود.

آیت الله ناصری یزدی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره حوزه انقلابی گفت: در تربیت طلاب به موضوع بصیرت و انقلابی بودن آنان توجه خاصی شود و طلاب بابصیرت بالا تربیت شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha