جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست ایت الله ناصری یزدی

حوزه/ آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از اینکه امروز بازار پوشاک کشور به دست چین و ترکیه افتاده، عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور ما برطرف شود تا بتوانیم اشتغال و اقتصاد را سامان دهیم بحث همین صنعت پوشاک است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در جمع فعالان صنعت نساجی و پوشاک استان یزد اظهار داشت: امروز یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه ما بحث اشتغال و اقتصاد است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای اصلی که ما می‌توانیم به صورت زودبازده و با هزینه اولیه بسیار پایین اشتغال قابل توجهی ایجاد کنیم و زمینه رفع مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود آوریم، بحث صنعت نساجی و پوشاک است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه صنعت نساجی گستردگی بسیار بالایی دارد، افزود: یزد از دیرباز تاکنون قطب صنعت نساجی کشور و منطقه بوده و انواع فعالیت‌های مرتبط با این صنعت در استان یزد انجام می‌شد، ولی مرحله آخر آن که پوشاک بود با ضعف روبرو است.

آیت الله ناصری یزدی با انتقاد از اینکه امروز بازار پوشاک کشور به دست چین و ترکیه افتاده، عنوان کرد: یکی از مسائلی که باید در کشور ما برطرف شود تا بتوانیم اشتغال و اقتصاد را سامان دهیم بحث همین صنعت پوشاک است. قطعا اگر این صنعت رونق بگیرد، چند میلیون نفر اشتغال در کشور به وجود می‌آید و به این وسیله مشکلاتی که امروز در ارتباط با بیکاری جوانان مشاهده می‌کنیم برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این رابطه  آن است که با یک آموزش اولیه می‌توان افراد را در این صنعت فعال کرد و پس از آن تداوم آموزش‌ها را برای تقویت کار دنبال کرد.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه علاوه بر بازار کشور، این کار می‌تواند زمینه به دست گرفتن بازار دیگر کشورها را هم فراهم کرد افزود: خیلی از صنعتگران ما خودشان و دیگر نخبگان را دست کم می‌گیرند و به قابلیت‌هایی که ما در داخل کشور داریم اعتماد و توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha