جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت:یکی از دلایل شرایط موجود، فشارهای خارجی است و دیگری نبود زیرساخت‌های مناسب در اقتصاد است برای مثال بانک‌های خصوصی مانعی بزرگ بر سر راه تولید و رونق آن هستند چراکه اگر فردی در بانک سرمایه گذاری کند بدون پرداخت مالیات و هیچگونه ریسکی، سود بیشتری دریافت می‌کند تا اینکه بخواهد کار تولیدی انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از دفتر امام جمعه،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرعامل و مدیران شرکت سیمان اصفهان با اشاره به اهمیت کار و تولید و نام گذاری امسال با شعار جهش تولید، اظهار داشت: همه کسانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند باید در حوزه تولید نقش داشته باشند، کوچک و بزرگ، همه و همه می‌توانند در این مسیر گام بردارند.

وی افزود: تولیدکنندگان باید تلاش کنند تولیدات خود را با کیفیت خوب و با قیمت مناسب ارائه دهند تا چرخه تولید در شرایط سخت اقتصادی تداوم یابد؛ رهبر انقلاب فرمودند ما در حال جنگ اقتصادی هستیم و به حول و قوه الهی همچون گذشته پیروز ‌می‌شویم، استکبار جهانی تلاش‌های متعددی برای فشار بر ملت ایران انجام داده، اما ما به رسم مقاومت و به لطف پروردگار، پیروز میدان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اهمیت تولید و اشتغال و لزوم همکاری آحاد جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر کس، هر کاری در زمینه تولید، می‌تواند را انجام دهد و دولت زیرساخت‌های لازم برای رونق تولید را ایجاد و مردم را برای حضور در بخش تولید تشویق کند.

وی گفت: هر چند دولت در شرایط سختی قرار دارد اما متأسفانه هر روز اجناس، گران می‌شود و شرایط بی سابقه‌ای به وجود آمده است، یکی از دلایل شرایط موجود، فشارهای خارجی است و دیگری نبود زیرساخت‌های مناسب در اقتصاد است، برای مثال بانک‌های خصوصی مانعی بزرگ بر سر راه تولید و رونق آن هستند چراکه اگر فردی در بانک سرمایه گذاری کند بدون پرداخت مالیات و هیچگونه ریسکی، سود بیشتری دریافت می‌کند تا اینکه بخواهد کار تولیدی انجام دهد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برخی از مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها به واسطه مدیریت نادرست اتفاق افتاده است، گفت: دولت نرخ‌گذاری مناسبی روی اجناس ندارد و در شرایطی که وضعیت اقتصاد خوب نیست، برخی از اجناس چندین برابر می‌شود در حالی که هیچگونه ارتباطی با دلار ندارد، در حقیقت تعیین نکردن قیمت‌ها از سوی دولت به گرانی‌ها و وضعیت آشفته بازار دامن می‌زند.

مدیر کارخانه سیمان سپاهان در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت: امسال حدود ۳۷ درصد رشد تولید سیمان و ۳.۳ میلیون دلار ارزآوری داشتیم، ما تلاش کرده‌ایم که منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیاده کنیم و شعار سال را در مجموعه خود تحقق بخشیم.

مهندس بهرامی گفت: حمایت از کارگران، اعطای وام و واریز به موقع حقوق‌ها، توسعه فضای سبز و راه اندازی پروژه بگ هاوس با هزینه ۳ و نیم میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که در شرکت سیمان اصفهان انجام شده است.

وی عنوان کرد: سنگ آهن یک محصول خام و بکر است و لازم نیست در سیمان استفاده شود، ما سنگ آهن را از چرخه تولید حذف کردیم و به جای آن از ضایعات فولاد استفاده می‌کنیم که برای بهبود شرایط محیط زیست بهتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha