جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری؛ شانتاژ رسانه ای

حوزه/ هادی اسفندیاری گفت: حوزه های علمیه با توجه به هجمه وسیع رسانه ای دشمن علیه اصول انقلاب و ارزش های اسلامی، باید حضور بصیرانه در جامعه داشته و مراقب شانتاز ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، هادی اسفندیاری،  در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری، با اشاره به روایت معروف«ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» بیان کرد: اباعبدالله(علیه السلام) همان چراغ است که مسیر را برای انسان روشن کرده تا دچار آسیب نشود و همان کشتی نجات برای رهایی از هر بحران است؛ از این رو قوانین وضع شده در جامعه در شرایط کنونی نباید بین ما و اهل بیت(علیهم السلام) فاصله ایجاد کند، چون عشق به امام حسین(علیه السلام)، آن بزرگ مرد تاریخ، حرارت قلب ها بوده  و تا قیامت سرد شدنی نیست.

وی با اشاره به بحران های سالیان گذشته افزود: اگر متد رفتاری مواجهه با بحران را در طول سالیان گذشته مورد آزمون و خطا قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که در برخورد با  حوادث، نیاز به تصحیح رفتار داریم تا بتوانیم بحران هایی از قبیل محیط زیست، مسئله ی آب، نابود شدن ذخایر نفتی، مسئله ی سلامت، کیان اخلاق خانواده ها و غیره را مدیریت کنیم.

کارشناس فرهنگی با اشاره به مقاله دکتر حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه راجع به بیماری منحوس کوید ۱۹اظهار کرد: بسیاری از مبتلایان به کرونا ویروس بستری نشده و گذرشان به آی سی یو نمی‌خورد و فوت نمی شوند؛ اما این بیماری به دلیل این که از ابتدا به همراه ترس و وحشت بود و در سطح جهان در حال گسترش است، نگرانی هایی را برای مردم جهان به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: رعایت اعتدال در بهداشت حکم عقل است، اما رعایت افراطی خودش تولید بیماری می کند؛ وقتی ما دائم محیط را ضدعفونی می کنیم، در واقع میکرب های هم زیست محیط را نیز، از بین می بریم که وجودشان لازم است؛ بسیاری از بیماری هایی که فرزندان ما دچار آن می شوند مانند حساسیت به خاک و یا آب و هوا؛ در کشورهایی چون آفریقا و یا افغانستان با وجود رعایت کم مراقبت های بهداشتی، این امراض کمتر دیده می شود.

کارشناس فرهنگی با اعتراض به تناقضات موجود در سخنان برخی از اعضای کمیته کشوری ستاد مقابله با کرونا، گفت: اگر به قرنطینه اعتقاد ندارید، چرا در مصاحبه بعدی گفته شده که باید قم قرنطینه شود؟ شهری که حتی فرودگاه نداشته و به لطف مسئولان ساخت فرودگاه آن در حد یک زمین خاکی باقی مانده است.

اسفندیاری در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه تصریح کرد: در عصر ظهور، دنیا در یک اتاق کوچک جای می گیرد که طبق تفاسیر، همان فضای مجازی است؛ متاسفانه ما در جنگ رسانه ضعیف عمل کرده که این امر، جامعه را دچار بحران می کند، چرا که  در حال حاضر ادامه ی زندگی فرزندان ما و نسل آینده با اینترنت است، آیا آموزش این فضا را به آنان داده ایم و صحیح است که به آنان گفته شود سوالات ذهنی خود را با جستجو در اینترنت پیدا کنید در حالی که آموزش ندیده اند؟ اگر به کودک آموزش ندهید او از غیر شما پاسخ خواهد گرفت.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید مواظب شانتاژ رسانه ای باشند، حضرت علی (علیه السلام) در محراب مسجد به شهادت رسید ولی آن قدر دشمن تبلیغات کذب و جعل کرده بود که بسیاری از بودن امیرالمومنین(ع) در مسجد تعجب کرده و می گفتند مگر علی(علیه السلام) مسجد می رفته است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha