شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 895394
۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: طلاب در میدان جنگ سلامت، بار دیگر روحیه و فرهنگ جهادی را برای نسل امروز معنا کردند.

خانم زهراسادات پیش‌نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، بیان کرد: بحران بسیار سنگین و سخت ویروس منحوس کرونا، قاعده زندگی جامعه ما را دگرگون کرد و ناخواسته درگیر مسائلی شدیم که تحولات آن دامن‌گیر جهان بشریت و منجر به تغییراتی در زندگی اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و غیره در ایران و سایر کشورها شد.

وی اظهار کرد: نیاز مبرم بیماران کرونایی به پرستاری و مقدمات آن، موجب شد تا خواهران طلبه، در میدان جنگ سلامت، حاضر شده و مشکلات موجود در جامعه را پشتیبانی کنند؛ از این رو با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا با همت اساتید جهادگر و دغدغه‌مند و همچنین طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری بار دیگر روحیه و فرهنگ جهادی طلاب را برای نسل امروز معنا کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری ادامه داد: طلاب این مدرسه علمیه آتش به اختیار، داوطلب دوخت ماسک شدند که در این میان حدود ۱۰ هزار ماسک تولید و به دست مصرف‌کنندگان رساندند؛ همچنین با توجه به ممنوعیت تجمع، طلاب به دسته‌های مختلف تدارکات(جهت خرید ملزومات)، گروه دوزندگان و رابطین گروه‌های فوق تقسیم شدند تا در حین تعامل با یکدیگر، مراتب بهداشتی نیز رعایت شود.

وی تصریح کرد: خواهران طلبه در توزیع بسته‌بندی‌ها(شامل مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک)، ابتدا از روستاهایی که هنوز در معرض این بیماری قرار نگرفته، آغاز کردند تا با رعایت بهداشت، اقدام به پیشگیری کنند.

خانم پیش‌نمازی اضافه کرد: نظر به کمبود ماسک‌های یکبارمصرف در برخی مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها، تعدادی از ماسک‌ها در این مراکز توزیع شد که به دلیل استفاده از پارچه تترون دولا، با قابلیت قرار گرفتن دستمال‌ کاغذی در میان دوجداره ماسک به‌ عنوان فیلتر، به ضریب امنیت بهداشتی آن نیز اندیشیده شد؛ همچنین با همکاری بسیج سازندگی دوخت گان(پوشش پرستاران بیمارستان) را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که طلاب این مدرسه علمیه در حال حاضر نیز مشغول توزیع بسته در سطح شهر و مغازه‌ها هستند، گفت: بروشوری با محتوای آموزش استفاده از ماسک‌ها و همچنین قوانین مربوط به رعایت بهداشت در این بسته‌بندی‌ها قرار داده‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری خاطرنشان کرد: نظر به عدم داوطلب غسال بانو و تیمم میت از روی پوشش، با هماهنگی دفتر امام‌جمعه شهرستان ساری، سپاه و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مازندران، تعدادی از اساتید و طلاب این مدرسه، داوطلب غسل و کفن و حنوط میت شدند و در حال حاضر فوت‌شدگان کرونایی با حفظ حرمت و شئون یک مؤمن مسلمان غسل، کفن و حنوط می‌شوند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha