جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید آیت الله موسوی جزایری از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه تخطی از دستورات پزشکان شرعاً مجاز نیست، گفت: ما وظیفه شرعی و قانونی داریم در امور درمانی و بهداشتی از توصیه‌های مقامات رسمی تبعیت کنیم و بحمدالله مسئولان نیز با دقت تمام و دلسوزی کامل پیگیر مسائل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در رابطه با موضوعات روز جامعه، همچون «سهل‌انگاری برخی بانک‌ها در تعویق سه‌ماهه اقساط مردم»، «آشوب در برخی کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا»، «مناقشات پیش‌آمده میان طرفداران طب اسلامی و طب نوین» و... به سؤالات خبرنگار «حوزه» پاسخ داد.

سؤال: برخی از مشاغل خصوصاً کارگران روزمزد برای ماندن در خانه اختیاری ندارند و به جبر و فشارهای مالی از خانه خارج می‌شوند، دولت برای کم کردن دغدغه معیشتی این قشر از جامعه په وظیفه ای بر عهده دارد؟

مسئولان در این رابطه برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌اند، لکن به‌هیچ‌وجه کمک‌ها و مساعدت‌های آن‌ها را کافی نمی‌دانم.

 لازم می‌دانم در این راستا یک رستاخیز عمومی از خیرین و همه دردمندان جامعه صورت گیرد و ملتمسانه اقدام عاجل همه بزرگواران کشور در این رابطه را خواستارم.

سؤال: طبق گزارش‌های مردمی، متأسفانه برخی بانک‌ها از مصوبه بانک مرکزی مبنی بر تعویق سه‌ماهه اقساط تسهیلات بانکی پیروی نمی‌کنند و به‌صورت خودکار مبلغ قسط را از حساب اشخاص کم کرده اند، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟

مقامات مسئول کشوری در این رابطه موضوع را مصوب کرده و به کسانی که تمکین از این قانون نکنند، هشدار دادند قطعاً عمل به این دستورات وظیفه شرعی هم است.

 مدیران بانک‌های خوزستان موضوع را بررسی کنند و سریعاً اقدامات لازم برای بازگشت مبالغ کسر شده، به حساب‌های مردم بازگردد.

سؤال: اخیراً با شیوع ویروس کرونا و نبود روش درمان آن، هر یک از طرفداران طب اسلامی، طب سنتی و طب نوین، برای نفی هم دیگر مطالبی را عنوان می‌کنند که متأسفانه منجر به بروز اختلافاتی شده است، هر یک از این علوم را در چه جایگاهی توصیف می‌کنید؟

ما وظیفه شرعی و قانونی داریم در امور درمانی و بهداشتی از توصیه‌های مقامات رسمی تبعیت کنیم و بحمدالله مسئولان نیز با دقت تمام و دلسوزی کامل پیگیر مسائل هستند.

از همین رسانه لازم است، از درایت و تدبیر مدیرکل محترم دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، جناب آقای دکتر ابول نژادیان و همکاران محترمشان نیز تشکر می‌کنم.

فصل الخطاب هم در رابطه با مناقشات یاد شده نظرات مقامات بهداشتی و درمانی رسمی می‌باشد و تخلف و تخطی از دستورات و توسعه توصیه‌های آنان شرعاً مجاز نیست.

البته آنچه از گفته‌های مراجع معظم تقلید پیداست، ما چیزی به نام علم طب اسلامی نداریم، هرچند معصومین(ع) توصیه‌هایی را مطرح کرده‌اند، اما چیزی به نام علم طب اسلامی وجود ندارد.

سؤال: روزانه شاهد به سرقت رفتن محموله‌های مختلف بهداشتی و دارویی در کشورهای مختلف غربی توسط دولت‌ها هستیم! منشاء این رفتارها خصوصاً بین کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا در چیست؟

این کارها در قاموس اخلاقیات ما کارهایی عجیب و غریبی است که وجدان انسانی آن‌ها را نفی و به شدت محکوم می‌کند.

متأسفانه مراجع بین‌المللی که در این‌گونه موارد باید فعال باشند، ناتوان‌ هستند و بالاتر از مطالبی که گفته‌اید دست‌اندازی آن‌ها به اموال و حقوق ملت ما است.

آن‌ها قطعاً یک روزی تاوان جنایات خود را خواهند داد. إن‌شاءالله

سؤال: با توجه به وضعیت کنونی جامعه، نقش رسانه‌های گروهی، برای آماده‌سازی مردم جهت ورود به ماه مبارک رمضان چه میزان مؤثر می‌دانید؟

رسانه‌ ملی و به‌خصوص سیمای خوزستان و نیز شبکه الأهواز در این خصوص نقش بسیار مهمی دارند.

اضافه بر این اصحاب قلم و صاحبان فضل از حوزوی و دانشگاهی مناسب است روزانه نشریاتی مشتمل بر نیازهای روحی، روانی و معنوی برای مردم ارائه نموده و جهت مطالعه در اختیار آنان قرار دهند؛ کما اینکه راه‌اندازی پایگاه اینترنتی بدین منظور هم مناسب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha