جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
IMG_20200314_130148_083.jpg

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه حوزوی کشور علاوه بر علم آموزی، خدمت به مردم را در طول تاریخ جزو اولویت های مهم خود برشمرده است، افزود: همراهی با مردم همیشه جزو افتخارات مهم روحانیت در ادوار مختلف بوده است.

حجت الاسلام  جواد تقی زاده، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، به حضور جهادی طلاب و روحانیان در مقابله با ویروس کرونا در سطح استان اشاره کرد و گفت: مدارس علمیه استان با تشکیل گروه های جهادی به مقابله با ویروس کرونا شتافتند.

وی با بیان این که طلاب و اساتید مدارس علمیه در مقطعی که برگزاری کلاس های حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، فعالیت های خود را تعطیل نکردند، افزود: طلاب مدارس علمیه علاوه بر تحصیل علم دین به صورت مجازی، به صورت جهادی کمک رسانی به مردم و همچنین مجموعه های درمانی و بیمارستانی را در دستور کار خود قرار دادند.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این که صدها استاد و طلبه جهادی در سطح مدارس علمیه به از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت خود را آغاز کردند، گفت: این تلاش ها و فعالیت ها امروز با گذشت حدود دو ماه از شیوع ویروس کرونا با جدیت ادامه دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه حوزوی کشور علاوه به علم آموزی، خدمت به مردم را در طول تاریخ جزء اولویت های مهم خود برشمرده است، افزود: همراهی با مردم همیشه جزء افتخارات مهم روحانیت در ادوار مختلف بوده است.

وی با اشاره به این که با اشاره به این که در مشکلات و بحران های مختلفی که در چهل سال اخیر ملت ایران با آن مواجه بودند، روحانیت با احساس تکلیف خود به یاری عموم مردم شتافت، تصریح کرد: در موضوع شیوع بیماری کرونا نیز طلاب و روحانیان از همان ابتدا خطرات را به جان خریدند و به میدان مقابله با این ویروس و بیماری آمدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب مدارس علمیه استان با تشکیل گروه های جهادی و خودجوش در حال خدمات رسانی به مردم و سیستم درمانی هستند، افزود: این حضور پررنگ روحانیت در کنار سایر اقشار مختلف مردم، امید را دل های مردم زنده نگه می دارد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در عرصه خدمات رسانی به مردم توطئه دشمن را نیز خنثی کرد، گفت: دشمن در آغاز شیوع این بیماری با تبلیغات دروغین و فریبنده تلاش کرد چهره روحانیت را در جامعه تضعیف و تخریب کند.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که روحانیت بدون توجه به جوسازی و دروغ پردازی های دشمن در طول دو ماه اخیر، تنها به خدمت رسانی فکر کرده است، تصریح کرد: حضور پررنگ و اثرگذار طلاب جهادی در سطح شهر و ارائه خدمات مطلوب به مردم، بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

وی یکی از خدمات ارزشمند طلاب جهادی مدارس علمیه را تولید لوازم بهداشتی نظیر لباس های بیمارستانی و ماسک عنوان کرد و افزود: این خدمات در سطح بسیاری از مدارس علمیه با هدف کمک به مراکز درمانی و همچنین عموم مردم ارائه شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جهادی مدارس علمیه در عرصه میدانی نیز حضور پررنگی داشتند، گفت: جمع کثیری از این طلاب نیز به ضدعفونی و گندزدایی مراکز عمومی، نظیر پمپ بنزین ها، وسایل نقلیه، مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین مراکز پرتردد شهر مشغول بودند که این خدمات و تلاش همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام تقی زاده، دستگیری و حمایت از خانواده های محروم و مستضعف را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند طلاب و گروه های جهادی در این روزها عنوان کرد و افزود: با توجه به این که بخشی از مردم به دلیل شرایط حاکم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، حمایت از این افراد و خانواده ها امری ضروری و خداپسندانه است که طلاب و روحانیان در این اقدام ارزشمند مشارکت جدی دارند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha