جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان از تشکیل کمیته مواسات با حضور ائمه جمعه، جماعات و مسئولان شهرستان در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای کمک به خانواده های بی بضاعت، در کاشان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، با اشاره به تشکیل کمیته مواسات در کاشان، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور فرماندار، مسئول امور مساجد، فرماندهان سپاه و روحانیون برگزار شد، نسبت به موضوع کمک معیشتی به محرومان در ماه مبارک رمضان تصمیم گیری شد.

وی، به جامعیت فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: سخنان رهبری در روز میلاد حضرت مهدی(عج)، نشان دهنده دغدغه خاص ایشان به مناجات با خدا و استفاده مردم از ظرفیت ماه شعبان و رمضان بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان به سفارش مقام معظم رهبری در کمک به خانواده های بی بضاعت  اشاره کرد و گفت: کمک به محرومان و فقرا نیازمند عزم همگانی است.

وی به مقایسه مبارزه با ویروس کرونا در ایران با دیگر کشورهای دنیا براساس دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و ادامه داد: آمریکا که خود را ثروتمندترین قدرت جهان می داند در مبارزه با ویروس کرونا با مشکل جدی مواجه شده است.

وی با اشاره به سرقت آمریکا در تجهیزات و اقلام بهداشتی مورد نیاز دیگر کشورها، گفت: کشوری که با بالاترین آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا در جهان روبرو است، در برابر این ویروس ناتوان است.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به عدم توانایی آمریکا در مدیریت کردن مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کشوری که توانایی مبارزه با ویروس کرونا را ندارد به خودش اجازه دخالت در مدیریت کشورهای دیگر را می دهد؟

وی اظهار داشت: بیشترین سخنان رهبری در نیمه شعبان پیرامون شخصیت حضرت مهدی(عج) و امیدواری مردم به زمان ظهور آن حضرت بود.

مدیر حوزه علمیه کاشان با تقدیر از کادر درمانی و مدافعان سلامت کشور در مبارزه با کرونا، تصریح کرد: مردم و مسئولان همانند دوران دفاع مقدس با ایثار و فداکاری و احساس تکلیف برای مبارزه با ویروس کرونا وارد میدان شدند که جای تقدیر دارد.

وی با ابراز خرسندی از سربلند بیرون آمدن مردم کشورمان در مبارزه با کرونا، گفت: عزم ملی، حضور جهادی کادر درمانی، پزشکان، پرستاران، نیروهای مسلح و خط‌شکن های جبهه سلامت کشور در مبارزه با کرونا باعث شد تا تجربیات خودمان را در مبارزه با ویروس منحوس کرونا و دیگر بیماری ها در اختیار کشورهای جهان قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، تقدیر مقام معظم رهبری از مدافعان جبهه سلامت را نشان دهنده حضور جهادی و موفقیت آمیز پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشورمان در مبارزه با کرونا دانست و افزود: قطعا استغاثه و مناجات مردم در ماه مبارک شعبان به درگاه خداوند متعال در شفای بیماران اثرگذاربوده است.

وی، به وظیفه مردم و ائمه جماعات مساجد در ماه مبارک رمضان امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلی مساجد، ائمه جماعات و خانواده ها به اتفاق جوانان، سالخوردگان و کودکان با برپایی نماز جماعت و خواندن قرآن، ادعیه و مناجات در خانه هایشان سنت اعمال ماه مبارک رمضان و شب های قدر را حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در دشمن شناسی مردم و اینکه مدافعان سلامت کشورمان در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند، گفت: مردم باید با حضور آگاهانه  خود توطئه های آنان را یکی پس از دیگری خنثی کنند.

وی، با شکرگزاری به درگاه خدا به خاطر رهبری آگاه و ملتی بصیر و متحد در کشورمان، گفت: در سایه اتحاد و رهنمود های مقام معظم رهبری می توانیم سرافرازترین، جهادی ترین و قوی ترین ملت های جهان باشیم.

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان اینکه مستکبران و قدرتمندترین کشورهای جهان در حداقلی هایشان مانده اند، خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که ملت ایران بار دیگر از آزمون سخت مبارزه با کرونا سلامت بیرون آمد.

وی افزود: افتخار سربلندی کشورمان در مبارزه با کرونا را باید شکرگزار درگاه خداوند متعال، توجهات امام زمان(عج) و رهبری و حضور جدی مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه، به حضور روحانیون در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا همانند دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: متأسفانه روحانیون و امامان جمعه و جماعات عزیزی را در عرصه مبارزه  با ویروس کرونا از دست دادیم.

وی به حضور فعال قرارگاه جهادی طلاب و روحانیون منطقه کاشان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیون کاشان در اقدامی جهادی تمام توان خود را برای مقابله با ویروس منحوس کرونا و حفظ سلامت مردم به کار بسته اند.

مدیر حوزه علمیه کاشان در پایان افزود: روحانیون منطقه کاشان، علاوه بر فعالیت های معنوی و دینی، در ضدعفونی نمودن معابر، اماکن عمومی، انجام امور غسل و کفن‌ودفن فوت شدگان در اثر بیماری کرونا و تهیه و توزیع بسته های معیشتی نیز حضوری جدی داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام