جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان و مهدی موعود(عج) شهرستان دیر

حوزه/ امام جمعه کنگان، نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب‌پذیر را صاحبان اصلی انقلاب دانست و گفت: امروز یکی از راه‌های جلب رضایت حضرت ولی‌عصر(عج) تکریم و تعظیم عملی این قشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امروز در نشست با صاحبان انقلاب در مصلای جمعه کنگان، اظهار داشت: مواسات در فرهنگ اسلامی و سیره نبوی و ائمه اهل‌بیت(ع) از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

امام جمعه کنگان افزود: از منظر نبی مهربانی ها، یاری کردن برادران دینی و اهتمام به امور آنان و مواسات با ایشان از والاترین عبادت‌ها و نشانه کمال بندگی حق است تا آنجا که حضرت ایمان حقیقی را در گرو مواسات می‌داند.

وی بیان کرد: پیامبر خاتم و اهل بیت مکرم ایشان بهترین الگو برای همه مسلمانان در این زمینه‌اند و باید به آنها تأسی جست.

امام جمعه کنگان با تبیین فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و توصیه معظم له به مواسات و دعوت همگان به تحقق این توصیه و مطالبه رهبری، گفت: ایشان فرمودند، خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا، که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ خوشی را در ذهن ها از امسال خواهد گذاشت.

وی نیازمندان، ایتام و اقشار آسیب پذیر را صاحبان اصلی انقلاب دانست و تأکید کرد: امروز یکی از راه‌های جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) تکریم و تعظیم عملی این قشر است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) کنگان نیز در این نشست با بیان اینکه  ۱۳۵ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان ایتام هستند، گفت: در حال حاضر دو هزار ۳۵۸ خانوار با جمعیتی بالغ بر شش هزار و ۱۰۰ نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مندند.

در این مراسم ضمن مولودخوانی و اجرای سرود مهدویت توسط گروه نجم الهدی کنگان، از صاحبان انقلاب تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha