پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول(س) نکا گفت: مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) به دلیل شیوع ویروس کرونا و دغدغه تأمین مخارج زندگی برخی از هم‌وطنان، با همکاری خیرین و طلاب و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان در حد توان خود مشارکت داشته است.

خانم سیده زینب ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، ماه شعبان را فرصتی برای آماده شدن و ورود به ماه رمضان دانست و بیان کرد: میلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) در این ماه و همسانی شب نیمه شعبان با لیالی قدر و احیای این شب سبب توجه و توسل بیشتر به پروردگار و درک بهتر این ایام شده است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حوزه علمیه و مراکز علمی به‌صورت حضوری سبب تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی این مدرسه علمیه نشده و ارتباط مدرسه و طلاب از طریق فضای مجازی برقرار است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول(س) نکا اعلام کرد: برگزاری شب‌ شعر با شعرخوانی اساتید و طلاب با موضوع مهدویت و انتظار در گروه اجتماعی(ایتا) مدرسه با هدف ترویج آموزه‌های مهدوی و انتظار، قرائت سوره یس و ختم صلوات به نیت تعجیل در فرج، شفای بیماران و برآورده شدن حوائج معنوی و مادی مسلمین و همچنین معرفی کتاب‌هایی با موضوع مهدویت و سه‌شنبه‌های مهدوی از دیگر فعالیت‌های این مدرسه علمیه در ماه شعبان است.

وی تصریح کرد: نظر به تعطیلی مدارس علمیه، خواهران طلبه این مدرسه علمیه فعالیت‌های چشمگیری در فضای مجازی داشته و با انتشار پیام‌ها، پست‌ها و هشتک‌های مرتبط با منجی عالم بشریت در توییتر، اینستاگرام و غیره، همگام با دیگر کاربران، اعیاد شعبانیه به‌خصوص میلاد امام زمان(عج) را گرامی داشتند.

خانم ساداتی تأکید کرد: ممنوعیت برگزاری جشن‌ها به دلیل بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جشن نیمه شعبان به‌ صورت عمومی موجب شد تا هر یک از طلاب به‌ صورت خانوادگی میلاد حضرت مهدی(عج) را جشن گرفته و با توزیع بسته‌های فرهنگی و شیرینی و کیک و غیره در محل سکونت خود این شادی را بین دیگران تقسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه ریحانه‌الرسول(س) نکا به دلیل ویروس کرونا و بیکارشدن و دغدغه تأمین مخارج زندگی برخی از هم‌وطنان، با همکاری خیرین و طلاب با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان در حد توان خود مشارکت داشته است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) نکا گفت: ملت مسلمان ایران در مبارزه با ویروس کرونا بار دیگر همبستگی و همدلی با هم‌وطنان خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha