پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کمک به نیازمندان

حوزه/ با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ادامه تعطیلی در سراسر کشور، لازم است که توجه بیشتری به محرومان و نیازمندان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ادامه تعطیلی در سراسر کشور، لازم است که توجه بیشتری به محرومان و نیازمندان داشته باشیم.

بر این اساس ۱۰ پیشنهاد برای رزمایش عمومی کمک به فقرا ارائه می‌شود که در ادامه آن‌ها را می‌خوانیم...

۱- حلقه بسازید

با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم‌محله‌ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است.

۲- هم عهد شوید

هم عهدی بسازید؛ مثلا در یک قرار فامیلی هزینه مهمانی یا عیدی‌ها را خرج رزمایش کنید. یا با بچه‌های هیئت شام مجالس شعبان و رمضان را به نیت همان امام همام خرج دیگران کنید. حتی این قرار را با خانواده‌هایمان بگذاریم. مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم.

۳- بانک درست کنید

شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه‌ها و گروه‌های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی‌های آن‌ها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه‌ای قرار دهید. فهرستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید.

۴- بدون پول هم می‌شود!

لیست ایده و طرح دستگیری غیرمالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه‌های یک پرورشگاه یا سر زدن به آسایشگاه‌ها با رعایت نکات بهداشتی. درس دادن به بچه‌های کار.  گروه درست کنید و صاحبان مغازه‌ها و خانه‌ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند.

۵- آبرویتان را خرج کنید

پول ندارید! آبرو که دارید؟ آبرویتان را خرج کنید. هرکس شما را می‌شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال و صفحه مجازی‌تان...

۶- دست در دست گذارید

خیرین را شناسایی و برایشان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آن‌ها به نیازمندان سر بزنید. به محله‌های فقیر نشین اطراف شهر بروید.

۷- قاشق زنی راه بیاندازید

برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه‌های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه‌ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین.

۸- تکراری نباشید

کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست‌فروش‌های خانه‌نشین مشتری پیدا کنید. نیاز اهل محل را از دست‌فروش‌ها تأمین کنید.

۹- جهادگر شوید

به جمع‌ها بپیوندید. با گروه‌های جهادی و خیریه‌ها و مساجد همکاری کنید. در جمع‌آوری پول کمکشان کنید و فراخوان آن‌ها را در شبکه اجتماعی دست‌به‌دست کنید.

۱۰- جلوی پایِتان را ببینید

ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می‌دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت‌ها پیش روی تان ضیافت می‌چینند تا ببینیم.

هم‌اکنون مهم‌ترین چیزی که جلوی پایِتان است، همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس هرجا بود، بلند شود و گارد رزمایش بگیرد.

به امید گوشه چشمی...

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید جلالیان IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    ممنون از مطالب کاربردی.طلبه هستم ومشتاق کمک ولی خجالت میکشم وتاحالا تجربه جمع اوری کنک مردمی از اهل مسجد و....نداشتم.چکار کنم؟
  • سید ابوالفضل سعیدی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 1
    بد نیست خوبه
  • مطهره IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۷
    0 0
    باسلام حضور همه دوستان.من زنی هستم با 4 تا بچه کوچیک 4 سالی میشه همسرم به رحمت خدا رفتن بخاطر سکته قلبی چون توی کارخانه تکنیسین برق بودن تازه رفته بود سرکار حقوقش بلخره کمو زیاد سیرمون میکرد.همسرم فوت کرد من موندمو 4 تا فرزند از 9تا4 ساله حقیقتش خودم هم بیماری دیابتو چربی دارم صرع و تشنجم دارم مدتی میرفتم منزل کسای که میشناختم منزلشون رو نظافت میکردم غذا میپختم براشون با 4 تا بچه قدو نیم قد واقعا سخت بود ولی میرفتم .چندباری موقعی که روی چهارپایه داشتم پرده و شیشه های منزل مردم رو تمیز میکردم همون بالا تشنج کردم اخرین بار خوردم زمین.داروهای بیماریم هم برای من گرونن بیمه هم چون سالی یکبار باید پول بدم تمدید کنم مبلغش برام سخته نمیتونم داروهامو تهیه کنم از چهار پایه افتادم زمین پهلوم درد میکرد بعد اینکه از حالت تشنج خارج شدم دیدم پهلوم فرورفته بردنم بیمارستان گفتن دنده هات شکستن .از اون به بعد هم رام ندادن منزلشون کارکنم چون میترسیدن اتفاقی برام بیفته گرفتارشون کنم.الان توی اتاقی که کرایه کردم بدترینو محرومترین نقطه شهر یه اتاقه با حمام کوچیک سرویس بهداشتی مشترک با صاحب اتاقم.میرم از کارخونه وسیله هایی که بهم میدن رو میارم مثل شانسی کودکانو از اینجور چیزها بسته بندی میکنم با حقوقی ناچیز. حالا اگر خودم تنها بودم بلخره میگذروندم زندگیرو اما 4 تا بچه خیلی سختمه متاسفانه کسیروهم ندارم شوهرم از شهری منو اورد این شهر نه خواهری برادری حتی پدرو مادرم فوت کرده بودن عموم سرپرستیم رو قبول کرده بود که چندسال یکبارهم سری بما نمیزنن.ازتون خواهشمندم یه کمکی بهم بکنید بتونم زندگیم رو بگذرونم همه خدارو شکر وضعیت مالیشون جوری هستش که حداقل کمکی روبه من کنن ازتون ممنون میشم اگر من و بچه هامو جزو هموطنتون حساب میکنید و خواهر کوچیکتر خودتون نذارید بیشتراز این عذاب بکشم حداقل سختیم تا جایی که ممکنه به حداقلش برسه.این کامپیوترهم که باهاش گاهی میام اینترنت مال همسرم بود قدیمی و ارزان قیمته برای بچه هام که سرگرم باشن فیلمو موزیک میذارم ایناهم حق دارن نه تفریحی نه سرگرمی حتی نمیتونم ببرمشون پارک اگه ببرمشون بلخره اونم هذینه داره برام سختمه
  • حیدرکمالی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    1 0
    سلام خیرین عزیز من در روستای زندگی میکنم خیلی فقیر داره این روستا هنوز نه سرویس بهداشتی دارن نه خونه داخل کپر زندگی میکند ماه مبارک رمضان روز میگیرند اگه کمکشون کنی ممنون میشیم