جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که به لحاظ عقلی و انسانی باید انسان‌های توانمند به محرومان جامعه کم کنند، گفت: خداوند بارها در قرآن کریم بر ضرورت حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه تأکید کرده است.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر کمک به محرومان و نیازمندان جامعه در شرایط خاص کنونی، اظهار داشت: آیات متعددی در قران کریم وجود دارد که از مردم دعوت می‌کند که به نیازمندان و محرومان کمک کنند.

وی ادامه داد: خداوند در آیاتی از سوره انسان می‌فرماید: وَ یطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْکینًا وَ یتِیمًا وَأَسِیرًا، إِنَّمَا نُطْعِمُکمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکمْ جَزَاءً وَلَا شُکورًا، إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا یوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا به این معنا که بندگان خداوند برای رضای خداوند به فقیر، اسیر و طفل یتیم یاری می‌رسانند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی ابراز داشت: این دیگر چیزی نیست که هیچ مسلمانی از آن غافل باشد چراکه عقل و انسانیت حکم می‌کند زمانی که انسان‌هایی در زیر فشار فقر و کمبود هستند هرکسی قدرت مالی داشته باشد، باید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: البته در این میان یکی سری انفاقات واجب مانند زکات، خمس، کفاره و انفاقات مستحب مانند دستگیری از فقرا است که مسلمانان همواره آن‌ها را انجام می‌دهند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: علاوه بر این در جامعه اسلامی ایثار و از خودگذشتگی نیز وجود دارد به این معنی که انسان خودش یک‌چیزی را نیاز دارد اما دیگری هم نیاز دارد و نیاز دیگری را بر نیاز خودش ترجیح می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز هم نیاز است که برادران و خواهران همانند اول انقلاب که به داد هم رسیدند و با ایثار و ازخودگذشتگی از همه‌چیز خودشان گذشتند، وارد عمل شوند و به‌مانند حمایت‌هایی که از بیماران کرونایی داشتند از نیازمندان نیز دلجویی و مراقبت کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قطعاً با فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب و نوع‌دوستی که در بین مردم ایران اسلامی وجود دارد مردم در روزهای پایانی ماه شعبان به یاری نیازمندان و محرومان خواهند شتافت.

وی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر کمک‌های مردمی، دولت‌مردان نیز در این ایام باید به‌خوبی با شناسایی دقیق افراد نیازمند نسبت به همدردی و کمک کردن به آن‌ها نهایت تلاش و مجاهدت را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha