چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس اداره زکات استان فارس

حوزه/ رئیس اداره زکات استان فارس از برگزاری ۲ هزار و ۲۷۱ جسله شورای زکات شهری و روستایی در سطح استان فارس خبر داد.

حجت الاسلام سید علی‌اکبر جعفری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به ارائه گزارشی از بخش تبلیغی زکات در سال ۹۸، اظهار داشت: از تعداد ۲ هزار و ۳۹۶ عامل افتخاری در بخش تبلیغ زکات، ۵۳۰ نفر مبلغ خواهر و برادر بوده‌اند که با اداره زکات همکاری داشته‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: از تعداد هزار و ۵۵۷ روستای مشمول زکات واجب در سطح استان، از هزار و ۷۸ روستا زکات اخذ شده است.

رئیس اداره زکات استان فارس به چگونگی تشکیل شورای زکات پرداخت و عنوان کرد: برای چگونگی دریافت زکات و سیاست‌گذاری آن، جلسات در سطح استان به صورت شورایی اداره می‌شود که نماینده ولی فقیه در استان فارس رئیس شورا، استاندار قائم مقام و مدیرکل کمیته امداد نیز دبیر این شورا معرفی شده‌اند، همچنین اعضای آن مدیرکل صدا و سیما، اداره اوقاف، اداره تبلیغات، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، اقتصاد و دارایی و غیره نیز به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته دو جلسه شورای زکات استان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۱۰ شورای زکات شهرستانی برگزار شده که البته در روستاها نیز این جلسات برگزار می‌شده است در واقع مجموعاً ۲ هزار و ۲۷۱ جلسه شورای زکات شهری و روستایی برگزار شده است.

حجت الاسلام جعفری در پایان با تأکید بر اینکه رویکرد اداره زکات فارس طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بر ترویج و احیای زکات است، بیان داشت: در همین راستا، در سال گذشته بیش از ۲۳۰ گردهمایی آموزشی برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha