جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حاج آقا غلامی

حوزه/ امام جماعت مسجد فاطمه الزهرا(س) خیابان امامزاده ابراهیم قم گفت: بهمت خیرین موفق به شناسایی و تشکیل ۳۰۰ پرونده برای نیازمندان شده ایم که تحت پوشش خدمات کمک رسانی مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در آمده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا غلامی رکن آبادی، امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه امام زاده ابراهیم قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: بحمدالله و با عنایت معتمدین شهر و خیّرین از استان های مختلف کشور در طول سال اقدام به شناسایی و رسیدگی به خانواده های بی بضاعت و مستمند شهر به ویژه مناطق کم برخوردار  امامزاده ابراهیم و نیروگاه کرده ایم.

وی ادامه داد: در طول این مدت علاوه بر این خانوارهای نیازمند شناسایی شده، تعداد کثیری از نیازمندان به صورت موردی تحت حمایت مسجد قرار گرفته اند.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا(س) خیابان امامزاده ابراهیم عنوان کرد: در دو طرح ویژه قبل از عید و انتخابات که بحث کرونا مطرح شد به هر خانواده ۲ سبد کالا و یک پک بهداشتی اهداء کرده‌ایم و با مشارکت خیرین، تعداد زیادی ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده سطوح و ضد عفونی کننده دست در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی تصریح کرد: تاکنون چند مرحله از اقلام بهداشتی از طرف خیرین و مردم دریافت شده و به افراد نیازمند اهداء کرده ایم و خانواده‌هایی که بیمار کرونایی دارند به طور ویژه از این اقلام بهداشتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: اخیرا نیز یکی از خیرین یک کپسول اکسیژن به عنوان امانت در اختیار مسجد قرار داده است تا در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امسال اعیاد شعبانیه غریب واقع شده است، عنوان کرد: بر اساس تصمیم خیرین و با برنامه ریزی و رعایت تمام ضوابط بهداشتی بر آن شدیم تا هزینه اعیاد را در اختیار نیازمندان قرار داده و حلاوت و شیرینی این اعیاد را به آن ها بچشانیم، از این رو با همراهی خیرین، در روز نیمه شعبان یک بسته معیشتی و بهداشتی حاوی گوشت، مرغ، برنج، کیک بسته بندی، صابون و در صورت تأمین، مواد ضدعفونی را در اختیار نیازمندانی که شناسایی شده‌اند با رعایت فاصله گذاری قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی گفت: علاوه بر فقرا، در این مسجد به نمازگزاران دستکش، ماسک اهداء کرده‌ایم و قبل از بسته شدن مساجد اقلام بهداشتی را میان آنها توزیع می‌کردیم، به ویژه در شرایطی که تعدادی از نمازگزاران با مشکلات مالی به دلیل تعطیلی شغل خود مواجه‌ شده‌اند، خدماتی را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: آماده پذیرایی و ارائه هر گونه خدمات به نیازمندان و نماز گزاران هستیم و اگر محدودیت های ناشی از کرونا تا ماه مبارک رمضان به طول بانجامد، یک سبد کالای دیگر به افراد نیازمند خواهیم داشت. در همین خصوص تاکنون ۲۳ نفر از نمازگزاران دارای مشکلات مالی ثبت نام کرده‌اند و از بسته حمایتی برخوردار شدند.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) تصریح کرد: در این مسجد هر گونه هدیه، کمک‌های نقدی، کفاره، زکات، صدقه، لوازم خانگی و ...برای اهدا به نیازمندان دریافت می‌کنیم و سال قبل ۴ دست یخچال و وسایلی چون اجاق گاز، موکت، ویترین، کت و شلوار و پوشاک میان نیازمندان توزیع شد.

وی بیان کرد: این مجموعه اسم ندارد، موسسه نیست، زیر چتر هیچ ارگانی قرار نداریم و کاملا مردمی و دغدغه مند هستیم و گاهی نیز از مشارکت‌های فکری عزیزانمان در کمیته امداد و سازمان بهزیستی استفاده کرده و به افراد تحت پوشش خود شامل شهروندان و حتی اتباع خدمت‌رسانی می‌کنیم.

این فعال اجتماعی ادامه داد: به زودی قرار است سامانه اینترنتی در مسجد شکل بگیرد و شماره حسابی برای آن، ویژه کمک به مستمندان و نیازمندان در یکی از بانک ها افتتاح شود تا به طور متمرکز به ارائه خدمت بپردازیم اما اگر خیرّینی خواستار پرداخت نذر، صدقه و یا کمکی هستند می توانند علاوه بر مراجعه به آدرس مسجد با شماره ۰۹۱۲۷۴۷۸۶۲۷ تماس گیرند.

امام جماعت مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: با توجه به اینکه مصارف شرعی برای وجوهات و کمک‌های خیرین وجود دارد با دقت و در جای خودش خرج می‌شود و ما حتی ۶ کودک سید یتیم را تحت پوشش خدمات خود قرارداده ایم که از محل خمس و هدایای ویژه افراد سید به آنها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: این مسجد در خیابان امام زاده ابراهیم، نرسیده به تقاطع معصومیه، بین کوچه ۳۶ و ۳۸ قرار دارد و آماده دریافت کمک های مردمی و همچنین شناسایی نیازمندان هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی یادآور شد: در این هفته توسط یکی از ارگانها نیز یک وانت کالای اساسی شامل کیف، کفش، پوشاک تامین شده است که در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مونا پورحاجی DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام ما از وقتی کرونا شده همسر حقوق کمی میگیره واینکه الان پول نداریم خرج خونه وحتی پول پیش ثبت نام دخترم نداریم ونمیدونم باید چه کنم از شما میخواستم کمک مون کنید تامبلغ ۲ میلیون که بتونم مدرسه دخترم ثبت نام کنم