پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار ائمه جمعه استان گفت: مواسات جایگاه بالاتری نسبت به انفاق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار ائمه جمعه استان قزوین که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی (ص) محل قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کارکرد قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه، دستگیری از مردم در بحران‌های احتمالی است و فعالیت این قرارگاه صرفاً محدود به رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا نخواهد بود.  

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب، رسالت ویژه‌ای را برای طلبه‌ها در قرارگاه مواسات در نظر گرفته‌اند و ان‌شاءالله همه با محوریت نماز جمعه این قرارگاه را با قدرت و جدیت پیش می‌بریم. 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: پیوند نماز، زکات و انفاق می‌باید در این روزها دیده شود چرا که خداوند دین و دنیا را در نماز جمعه پیوند زده است و نمازجمعه را محلی برای رفع نیازهای مادی و معنوی قرار داده است.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ماجرای کرونا تمام خواهد شد، اما فضای انفاق در جامعه را به گونه‌ای رقم بزنیم که نمازهای جمعه و مساجد محور رفع نیازهای معیشتی مردم قرار گیرند و مردم مساجد و نمازهای جمعه را مرجع دائمی انفاق و دستگیری از نیازمندان بدانند.  

وی اظهار کرد: اگر انسانها بهره‌ای از مال دنیا دارند از فضل خدای متعال است و می‌باید با این نگاه به موضوع مواسات نگاه کنیم که جایگاه بسیار بالاتری نسبت به انفاق دارد و همان نگاهی است که انصار به مهاجرین داشتند و تمام مال خود را با آنها تقسیم کردند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: خداوند فرموده حق مسلّمی از فقرا و نیازمندان در اموال شما وجود دارد که می‌باید پرداخت شود و نباید این کارها را لطف به مردم بدانیم بلکه انفاق رسالتی دینی است.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha