جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان مبلغ استان در قالب گروه‌های جهادی، به فرموده مقام معظم رهبری لبیک گفته و برای اجرای طرح کمک مؤمنانه و رزمایش «مواسات» در ماه رمضان به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست با نخبگان و اعضای هیئت اندیشه‌ورز تبلیغ این استان که با موضوع «شیوه‌های اعزام ماه مبارک رمضان» در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به ابلاغیه ستاد مبارزه با ویروس کرونا، اماکن مذهبی غیرفعال هستند.

وی افزود: در صورتی‌ که شرایط تا ماه مبارک رمضان عادی نشود، حضور مبلغان دینی از قم و مشهد برای برگزاری اجتماعات مذهبی در شهرها و روستاهای استان غیرممکن است؛ لذا لازم است در پی اجرای طرح‌های جایگزین باشیم تا بتوانیم بخشی از ظرفیت‌های سال‌های گذشته را فعال نگه‌ داریم.

حجت‌الاسلام خادمی به فعالیت‌های انفرادی مبلغان در ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاهای محل سکونت اشاره کرد و افزود: تبلیغ چهره به چهره در ایام ماه مبارک رمضان امسال به دلیل حفظ سلامت مردم ممکن نیست؛ ولی مبلغان دینی و روحانیون مستقر در شهرها و روستاها می‌توانند با استفاده از فضای مجازی شرایطی فراهم کنند تا بتوانند با مخاطبان خود ارتباط مداوم برقرار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حضور مبلغان برجسته استانی در رسانه استانی و استفاده از ظرفیت رسانه استانی برای بهره‌گیری هر چه بیشتر از وجود مبلغان نخبه و سخنرانان توانمند بومی، بهترین شیوه برای اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.

وی تصریح کرد: امسال که از جلسات عمومی ماه مبارک رمضان محروم هستیم، طبق فرموده مقام معظم رهبری، با همکاری حوزه‌های علمیه، تیمی جهادی متشکل از مبلغان بومی، جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و نیز رایزنی با خیرین برای دستگیری از نیازمندان در ماه مبارک رمضان، با رعایت مسائل بهداشتی و نیز بهره‌برداری از فرصت فضای مجازی، به روستاها و مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین با اشاره به لبیک مبلغان بومی خراسان شمالی به فرمان رهبری، اظهار کرد: مبلغان استان خراسان شمالی در قالب گروه‌های جهادی، برای اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان و دستگیری از نیازمندان به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی افزود: این روحانیان به فرموده مقام معظم رهبری لبیک گفته و برای اجرای طرح کمک مؤمنانه و رزمایش «مواسات» در ماه رمضان به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان امسال با وجود بیماری کرونا، باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و نگذاریم کارهای فرهنگی و دینی روی زمین بماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha