جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قشر مذهبی جامعه جزء نخستین اقشاری بودند که نکات بهداشتی را حتی با تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت رعایت کردند، گفت: اکنون هم بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی منوط به رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز به همراه شماری از روحانیان استان در دیدار با استاندار خراسان شمالی، از اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله و مبارزه با ویروس و بیماری کرونا در استان قدردانی کرد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی از سوی همه مردم، اظهار کرد: به لحاظ مبانی دینی احتیاط کردن راه نجات است؛ از این‌ رو همه باید احتیاط لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: انسان از احتیاط ضرر نمی‌کند بلکه از قانون‌گریزی ضرر می‌کند؛ به همین دلیل همه ملزم به رعایت مفاد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند هستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تعطیلی نمازهای جمعه و جماعت، اظهار کرد: فاصله زیاد مردم از اماکن مذهبی به‌ عنوان پایگاه‌های دینی، فرهنگی و امنیتی موجب می‌شود مردم به نبود مناسک عبادی عادت کنند که باید به این مسئله هم توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما مذهبی‌ها جزء اولین کسانی بودیم که نکات بهداشتی را حتی با تعطیلی نماز جمعه اجرایی کردیم و برای بازگشایی مجدد مساجد و اماکن مذهبی باید محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی لازم رعایت شود.

امام‌ جمعه بجنورد گفت: اکنون هم بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی منوط به رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی هم در این نشست اظهار کرد: از همراهی و فهم بالای روحانیت استان در مدیریت بحران ویروس کرونا قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه اگر قبول داریم جان مردم بر هر چیزی اولویت دارد باید آداب آن را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا هستیم.

شجاعی تصریح کرد: اگر اختیار بازگشایی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به استان‌ها واگذار شد حتماً نشست هم‌اندیشی برگزار می‌کنیم و با همفکری یکدیگر با آمادگی کامل و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اماکن مذهبی و مساجد شروع به کار خواهند کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا برای جهان ناشناخته است؛ از این‌ رو عدم اجتماع مردم با هر دلیلی برای پیشگیری و مقابله با این ویروس یک اصل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    باسلام بایدبزرگان حوزه این رابخواهندکه برگزاری نمازمساجدرابه استانها واگذارکنندچون در بعضی ازاستانهاشرایط برگزاری نمازجماعت مهیا میباشد