پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازگشایی تدریجی مساجد اندونزی برای اقامه نمازهای جمعه

حوزه/ مسلمانان برخی از مناطق اندونزی توانستند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، این هفته در مساجد حضور پیدا کرده و در نمازهای جمعه شرکت داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از republicworld، اقامه نمازهای جمعه در مساجد جاکارتا پایتخت اندونزی که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بودند، از سر گرفته می شود.

مسلمانان برخی از مناطق اندونزی توانستند در نماز جمعه شرکت کنند ، زیرا مقامات به آرامی مساجدی را که هفته ها برای مهار شیوع ویروس کرونا  بسته شده بودند در این کشور که پرجمعیت ترین کشور مسلمان نشین جهان است بازگشایی کردند.

فخرالرازی وزیر امور مذهبی اندونزی روز جمعه دستورالعمل رسمی مربوط به بازگشایی  امکان  عبادی مانند مساجد، کلیساها و معابد را اعلام کرد.

این دستورالعمل شامل رعایت نکات بهداشتی و قوانین مربوط به فاصله گذاری اجتماعی از جمله عدم معانقه، نماز خواندن شانه به شانه و سایر رهنمودهای بهداشتی بود. نمازگزاران در صفوف جماعت حداقل باید ۱ متر از همدیگر فاصله بگیرند.

پلیس در بخش های مختلف اطمینان حاصل می کند که نمازگزاران پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و ماسک پوشیدن را رعایت می کنند.

بامانگ سمانتری که در نمازجمعه حضور داشت، اظهار داشت که احساس خوشبختی می کند که سرانجام بعد از گذشت چند هفته می تواند در مسجد نماز اقامه کند.

سمانتری گفت: به نظر من این پروتکل های بهداشتی احمقانه نیست و نباید بی پروایی کرد.

گفتنی است اندونزی تا پنج شنبه نزدیک به ۲۴ هزار و ۵۰۰  مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش داده که با ۱۵۰۰ مرگ، بالاترین تلفات را در جنوب شرقی آسیا داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha