جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 903549
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
وضعیت مساجد اندونزی به حالت عادی برمی گردد

حوزه/ در بخشنامه ای که توسط شورای مساجد اندونزی به مدیرت مساجد صادر شده، از امامان جماعت  خواسته شد که تمامی مساجد را بازگشایی کرده و با شرایط عادی نمازهای هفتگی را برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از tempo؛ شورای مساجد اندونزی روز گذشته با صدور بخشنامه ای به مدیریت مساجد،  از فاز جدید برنامه دولت برای بازگشایی دروازه‌های مسجد با شرایط نرمال و عادی سازی وضعیت در مساجد  در جاکارتا، پایتخت این کشور و سایر شهرها در آینده ای نزدیک خبر داد.

این طرح جدید عادی سازی که اخیرا پوشش رسانه ای ملی در اندونزی را به خود اختصاص داده، تلاش دولت برای از بین بردن محدودیت‌های اجتماعی ویروس کرونا در مقیاس بزرگ بوده است، هر چند این شورا تاکید کرد که مساجد همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 در بخش نخست و سوم این بخشنامه آمده است که تمام مساجد ملزم به انجام مراسم های مذهبی و عبادی و نمازهای پنج گانه هفتگی هستند. و کلیه فعالیت های مساجد از سر گرفته می‌شوند.

این بخشنامه توسط رئیس و معاون سابق و دبیر شورا خطاب به امامان جماعت مساجد امضاء شده بود.

 پروتکل‌های بهداشتی از جمله حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده نکردن از سجاده‌های مسجد، ضدعفونی کردن مرتب مساجد و تهیه لوازم شست و شو حفظ بهداشت در زمان حضور در مسجد نیز همچنان در اولویت قرار دارند.

به گفته این شورا مساجد همچنین از بلندگوهایشان به عنوان ابزاری برای انتشار پیام‌های ضروری بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا استفاده می‌کنند. در نهایت شورای مسجد به مسلمانان یادآوری کرد که در صورت بیماری در خانه بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha