سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بازگشایی مساجد فلسطین

حوزه/ بعد از سه ماه از تعطیلی اجباری مساجد در پی شیوع ویروس کرونا، امروز مساجد استان های فلسطین در کرانه باختری که خالی از ویروس بودند، بازگشایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بعد از سه ماه از تعطیلی اجباری مساجد در پی شیوع ویروس کرونا، امروز مساجد استان های فلسطین در کرانه باختری که خالی از ویروس بودند، بازگشایی شد.

در همین راستا حسام ابو الرب سخنگوی وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین از بازگشایی مساجد خبر داد و گفت: این وزارت بعد از افزایش شمار بهبود یافتگان و کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، با هماهنگی با مسئولین بهداشت و کارشناسان اقدام به بازگشایی مساجد به روی نمازگزاران کرده است. ما از فراق مساجد ناراحت بودیم، امّا به خاطر سلامت مردم و حفظ جامعه از آسیب و خسارت آن را بستیم.

ابوالرب بر لزوم پایبندی به اصول بهداشتی و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه مثل پوشیدن ماسک و ضد عفونی کردن دائمی خود و عدم آسیب رساندن به دیگران تأکید کرد و از افراد مسن و کسانی از بیماری های مزمن و ضعف سیستم ایمنی رنج می برند، خواست در خانه نماز بخوانند تا سلامت خود را حفظ کرده و از تجمع دوری کنند. همچنین نمازگزارن باید فاصله اجتماعی را به وقت نماز رعایت کنند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود.

سخنگوی وزارت اوقاف در ادامه با بیان اینکه باید به نماز واجب اکتفا شود و نباید سخنرانی و امثال آن برگزار شود، بر عدم طولانی کردن خطبه جمعه تأکید کرد و از نمازگزاران خواست برای خود جانماز شخصی بیاورند و همچنین بر بسته بودن سرویس های بهداشتی، وضو خانه مساجد و عدم استفاده از آبسردکن ها تأکید کرد.

وی بر استمرار تعطیلی مساجد در مناطق مبتلا به ویروس کرونا تا زمان رسیدن به وضعیت سفید تأکید کرد و خواستار التزام به تمامی توصیه های دولت فلسطین و دوری از شایعات شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha