پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز جماعت مراکش

حوزه/ شورای عالی علمی مراکش اعلام کرد: بازگشایی مساجد در وقت مناسب و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و مقامات ذیربط انجام خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی علمی مراکش اعلام کرد: بازگشایی مساجد در وقت مناسب و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت و مقامات ذیربط انجام خواهد شد.

متن بیانیه این شورا به شرح زیر است:

فتوای شورای عالی علمی در خصوص بسته شدن مساجد تصریح داشت که ضرورت با کنار رفتن علت از بین می رود و این به این معنی است که بسته شدن موقت مساجد با بازگشت وضعیت سلامت و بهداشت کشور به شرایط عادی، به پایان می رسد.

در شرایط کنونی و با توجه به استمرار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شورای عالی علمی تأکید می کند که بازگشایی مساجد در وقت مناسب با هماهنگی کامل وزارت بهداشت و مقامات ذیربط و با در نظر  گرفتن شرایط کرونایی کشور و به استناد موارد زیر انجام خواهد شد:

یک: صفوف نماز باید نزدیک به هم و زیاد فاصله نیفتد.

دوم: از شرایط نماز وجود آرامش عمومی و عدم ترس از آسیب دیدن به سبب تجمع است.

سوم: نماز بر پایه یقین است و جایز نیست که با انواع شک همراه باشد.

چهارم: تعداد مساجد بیش از 50 هزار مسجد است و امکان نظارت بر دستور العمل های پیشگیری از ابتلا به کرونا وجود ندارد.

پنجم: اگر در وضعیت کنونی مساجد بازگشایی شود، شرایط برای همه دشوار خواهد بود و مردم در روز های آینده مبتلا می شوند و این بیماری را در بین نمازگزاران انتشار می دهند.

ششم: استمرار برگزاری نماز در خانه به جهت ضرورت، نمازگزاران را از پاداش اقامه نماز در مساجد محروم نمی کند؛ چرا که با توجه به سخن نبی مکرم اسلام (ص) "وجُعلت لی الأرض مسجدا"، تمامی زمین مسجد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha