پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب جهادی حوزه علمیه استان در سنگر شیفت ایثار، افزون بر فعالیت‌های جهادی مقابله با کرونا، به‌ صورت گروهی و روزانه اقدام به اهدای خون می‌کنند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: طلاب جهادی حوزه علمیه استان در سنگر شیفت ایثار علاوه بر حضور در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) بجنورد که محل درمان بیماران کرونایی است و نیز سایر اقدامات جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا، از ابتدای این هفته به‌ صورت گروهی و به نیابت از طلاب و روحانیون شهید خراسان شمالی، برای اهدای خون در سازمان انتقال خون استان حاضر شده و اقدام به اهدای خون می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود و شیوع بیماری کرونا و مراجعه کم هم‌وطنان برای اهدای خون و از سوی دیگر نیاز بانک‌های خون کشور به گروه‌های مختلف خونی، طلاب و حوزویان استان در ادامه شیفت ایثار، هر روز در قالب گروه‌های چندنفره اقدام به اهدای خون می‌کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: این طلاب هر روز به‌ صورت سه تا پنج نفره جهت اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کرده و ثواب این کار را نذر سلامتی حضرت ولی‌عصر(عج) و دفع بلا از مردم عزیز می‌کنند و به تعبیری تغییر موقعیت خدمت در شیفت ایثار شکل می‌گیرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس نیاز به اهدای خون و مراجعات کم مردم در ایام ماه مبارک رمضان، شیفت نذر خون طلاب خراسان شمالی در ماه رمضان هم تداوم خواهد داشت و طلاب می‌توانند برای شرکت در این فعالیت اعلام آمادگی کنند.

حجت‌الاسلام سالاری‌مکی اظهار کرد: امید می‌رود بتوانیم به نیت ۷۲ شهید والامقام طلبه و روحانی خراسان شمالی ۷۲ شیفت نذر خون با شرکت گروه‌های طلاب و حوزویان استان اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات و فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان استان برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: طلاب و حوزویان خراسان شمالی در قالب قرارگاه جهادی کریم اهل‌بیت(ع) خدمات و فعالیت‌های متعددی را در این زمینه انجام داده و می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی فرهنگ‌سازی و تبلیغ رعایت نکات بهداشتی، تغسیل اموات کرونایی، حضور گروه جهادی روحانیان در پایانه مسافربری و گرفتن تست تب از مسافران، حضور گروه جهادی حوزه علمیه در ورودی‌های شهرهای استان و تب سنجی مسافران و ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و اماکن عمومی را از جمله خدمات طلاب و روحانیان جهادی خراسان شمالی در این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha