شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آزموده

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اگرچه در اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه «مواسات» از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ اما اصل کار باید مردم محور و با استفاده از ظرفیت خیّران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در نشست قرارگاه استانی «مواسات» که در راستای لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر همدردی و کمک مؤمنانه تشکیل شده است، به تبیین اهداف و برنامه‌های این رزمایش پرداخت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های رزمایش مواسات به‌صورت مسجدمحور بوده و اقدامات با محوریت مساجد و هدایت ائمه جمعه شهرهای مختلف پیش می‌رود، اضافه کرد: هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در زمینهٔ طرح رزمایش مواسات از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه همه مدیران باشد.

حجت‌الاسلام آزموده از اعضای این رزمایش خواست تا پیشنهادها و نکاتی که منجر به راهبرد بهتر این قرارگاه می‌شود را ارائه دهند تا با آغاز این رزمایش هم تکلیف شرعی خود را انجام داده و هم در راستای لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اقدام جهادی و انقلابی داشته باشیم.

دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات در خراسان شمالی اظهار کرد: ستاد ملی رزمایش مواسات در تهران تشکیل شده و در استان‌ها مقرر شده افراد و نهادهایی از جمله خیران، ائمه جمعه، بسیج، گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، کمیته امداد، بهزیستی، اصناف، صداوسیما، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، اوقاف، استانداری، امور مساجد، منتخبان مجلس شورا و ... اعضای این قرارگاه باشند.

وی تصریح کرد: در این قرارگاه بنا به اقتضائات بومی منطقه، تصمیماتی اتخاذ و اجرا می‌شود؛ زیرا در قرارگاه ملی تنها هماهنگی‌های کلان صورت می‌گیرد تا موازی کاری صورت نگیرد؛ اما شیوه اجرای کار با استان است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه در این راستا باید سپاه و کمیته امداد و بنیاد مستضعفان هماهنگی‌های لازم را داشته باشند و خیران پای کار بیایند، افزود: حضور این نهادها برای استفاده از ظرفیت آنها و جلوگیری از موازی کاری است اما اصل کار باید مردمی باشد.

وی با اشاره به اینکه در قالب رزمایش مواسات سه مدل بسته برای خراسان شمالی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: بسته‌های معیشتی و تغذیه برای آسیب دیدگان از کرونا، بسته بهداشتی شامل وسائل مربوط به ضدعفونی و دارو و بسته‌های فرهنگی در قالب قرارگاه بین اقشار مختلف آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در جریان بیماری کرونا برخی معضلات و درگیری‌های خانوادگی به وجود آمده که رفع این معضلات نیاز به بسترسازی فرهنگی دارد تا در وضعیت‌های خوش‌بینانه و واقع‌بینانه و بدبینانه مربوط به ادامه شیوع کرونا این معضلات چاره‌اندیشی شود؛ از این‌ رو نیاز به پیوست فرهنگی داریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha