جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه خمینی شهر

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر هدف ستاد زکات شهرستان را خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه برشمرد و عملیاتی شدن این رزمایش را به دلیل متضرر شدن برخی اقشار از لحاظ اقتصادی لازم و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خمینی شهر، حجت الاسلام سید محمد موسوی، امام جمعه خمینی شهر صبح امروز از طریق گفت وگوی اینترنتی پیج خمینی شهر در خصوص روند برنامه های مذهبی خمینی شهر با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: طبق مصوبه کشوری ستاد کرونا جهت رعایت توصیه های بهداشتی نماز جمعه تعطیل شد.

وی با ابراز ناخوشایندی از این تعطیلات، گفت: هر چند اقدام دیگری نمی تواند جایگزین این امر باشد اما جان مردم از ارزش بیشتری برخوردار است و مردم می توانند اعمال نماز و دعا را به صورت فردی در خانه انجام دهند و صحبتهای امام جمعه را در فضای مجازی دنبال کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرمایشات رهبری در امر پویش  و کمک‌های مردمی، ادامه داد: در شهرستان گروه های خیر، فعالیت‌هایی در قالب اعطای بسته های معیشتی و بهداشتی به نیازمندان انجام داده اند و  در این میان دفتر امام جمعه خمینی شهر نیز در بین گروه های مختلف و خیرین توانسته همدلی هایی ایجاد کند و در نهایت در خمینی شهر قرارگاهی به نام رزمایش مواسات با محوریت ستادی  زکات شهرستان تشکیل شد.

امام جمعه خمینی شهر هدف ستاد زکات شهرستان را خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه برشمرد و عملیاتی شدن این رزمایش را به دلیل متضررشدن برخی اقشار از لحاظ اقتصادی لازم و ضروری دانست.

وی در ادامه از خیرین شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: شهروندان خالصانه قدم در راه خدمت جهادی نهاده تا جایی که در حسینیه ثارالله خمینی شهر با حضور ۴۰۰ نیرو، چهل تا پنجاه هزار ماسک تهیه می شود و علاوه بر شهرستان خمینی شهر به شهرهای مجاور نیز ارسال می شود.

حجت الاسلام موسویاز تجهیز بیمارستانهای خمینی شهر یاد کرد و ادامه داد: توقع ما از مسئولان کشوری این است که آستین همت بالابزنند و کمک خیرین بیمارستان ساعی که پنجاه میلیارد تومان هزینه کرده اند به سرانجام برساند.

وی از دیدار خود و نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت خبر داد و تصریح کرد: در خصوص بیمارستانهای خمینی شهر گفت‌وگوهایی صورت پذیرفت که مبلغ ۵۵ میلیارد تومان  برای تجهیز بیمارستانها مصوب گردید.

این مدرس حوزه در رابطه با نزول بلا، توضیح داد: دین اسلام مبنی بر عقل و دین بنا شده است و برخی بلاها برای کفار نتیجه و سرانجام اعمال خودشان است و برای مؤمن آزمایش و امتحان محسوب می شود لذا در این شرایط کرونایی باید با توکل برخدا و دستورات توصیه های بهداشتی با این بیماری مقابله کرد.

وی ابراز کرد: همانگونه که در دوران قبل بیماری هایی از نظیر وبا و طاعون بوده و در روایات آمده که از بیماری فاصله بگیرید، اکنون مسلمانان باید همان سفارشات را انجام دهند و در این دوران در خانه بمانند.

امام‌جمعه خمینی شهر در پاسخ به سوالات شهروندان که چرا دفتر امام جمعه فعالیتی در فضای مجازی ندارد، گفت: سایتی به نام شمیم آدینه مشغول به فعالیت است.

وی در خصوص شعاری شدن و ارشادی بودن نقش نماز جمعه، اظهار کرد: قطعا اینگونه نبوده و در نماز جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری، امام جمعه بخشی از وظایف رهبری را اجرا می کند، به طور مثال برای منکرات مردمی و ناهنجاری های اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر برای اجرای قوانین لازم و شورای فرهنگی محلات با هدف حل مشکلات محلات قابل حل تشکیل شده، در کنار این اقدامات سرکشی به محلات برای بررسی مسائل و مشکلات مختلف نیز صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام موسوی برگزاری درس خارج فقه در مبحث ولایت فقیه برای طلاب در مدرسه علمیه جوادالائمه(ع) را نیز از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر امام جمعه است.

امام جمعه خمینی شهر در پایان به تعطیلی مساجد اشاره کرد و افزود: تعطیلی مساجد به معنای تعطیلی اعمال عبادی نیست، لذا برگزاری  تجمعاتی به بهانه دعاها و مناجات ممنوع است ولی اکنون مساجد محور کمک‌های مردمی است و پخش  قرآن، اذان و ادعیه از ظرفیت‌های مساجد است و امور مساجد باید این برنامه ها را مدیریت کرده؛ گرچه ائمه مساجد با تعطیلی مساجد عزادار هستند و در صبر انقلابی به سر می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha