شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرارگاه مواسات استان فارس

حوزه/ جلسه قرارگاه مواسات و همدلی در استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسمین لطف الله دژکام در جلسه همدلی و مواسات استان فارس که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، در ابتدای این جلسه به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مواسات اشاره کرد و اظهار داشت: در دین ما نیز جزو سخت ترین تکلیف های دینی به شمار می رود، مواسات غیر از صدقه دادن است، در واقع به این معنا است که انسان هنگامی می بیند برادر دینی اش چیزی ندارد و خودش از او بهره‌مندتر است کاری می کند که با او در هر چه دارد شریک می شود، اینکه گفته اند امام حسن مجتبی(ع) چند بار، بیش از نیمی از اموالی که در اختیار داشت را در راه خدا بخشید، این می شود مواسات که به آن، به سادگی نمی توان عمل کرد، در عین حال مقام معظم رهبری همدلی و همراهی را مطالبه کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: تشکیل جلسه قرارگاه همدلی به منظور هماهنگی ارگان ها و نهادهای مختلف و بیان اهدافی است که باید به آن دست یابیم.

محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس نیز در ادامه این جلسه پس از ارائه گزارش از فعالیت های مجموعه امداد از راهاندازی سامانه ثبت نام قرارگاه همدلی استان خبر داد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که بنا است قرارگاه همدلی برای نیازمندان انجام دهد، این است که فرهنگ مواسات را در دو بخش اختصاصی یعنی اینکه هر خانه، یک خانه نیازمند را تحت پوشش خود قرار دهد و به صورت عمومی نیز با محوریت مساجد و در شهرستان ها این کار را انجام دهیم، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران این آمادگی را دارد که در تمامی شهرستان ها معروف سازی مواسات و توزیع کریمانه اقلام غذایی و بهداشتی را انجام دهد.

حجت الاسلام حسین ملک مکان نیز در این جلسه به ایجاد هماهنگی لازم در خدمت‌رسانی به نیازمندان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، شناسایی گروه‌های جهادی و تشکل‌هایی است که در این زمینه می خواهند فعالیت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس با بیان اینکه باید برای توزیع اقلام بهداشتی و غذایی تقسیم بندی صورت گیرد، اضافه کرد: خدمات قرارگاه همدلی با محوریت مساجد و حسینیه ها انجام شود.

در ادامه این جلسه همچنین سردار یدالله بوعلی، جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز راه اندازی سامانه ثبت خانوارهای نیازمند به منظور توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیشنهاد ما این است که این سامانه در دفتر نماینده ولی فقیه مستقر شود.

مدیرکل هلال احمر درویشی نیز به شناسایی خانوار ها در توزیع بسته های حمایتی و معیشتی تأکید کرد و گفت: یک سری نیازمندانی را داریم که اسامی آنان را ثبت شده است اما اکنون ممکن است راننده تاکسی و اتوبوسی بیکار شده و جزو لیست نباشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین محمدی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس ابراز کرد: برای شناسایی خانوارهای حاشیه شهر دارای مشکل هستیم چرا که برخی از این خانواده ها کدپستی ندارند، همچنین برای شناسایی خانواده‌های نیازمند باید مؤسسات خیریه با یکدیگر همدل شوند و برای توزیع آن منطقه و محله به محله تقسیم کار صورت گیرد.

سهرابی، مدیرکل صداوسیمای فارس نیز ادامه داد: در مباحث این چنینی شاهد گروه‌های مختلف هستیم که زحمات زیادی می کشند اما چون پراکنده است ضریب نفوذ پایین می آید،  به نظر می رسد باید همه ذیل ستاد غدیر آغاز به کار کنیم و یک شماره حساب واحدی را برای جمع آوری کمک ها ارائه دهیم، چراکه این پراکندگی آسیب می رساند، لذا پیشنهاد می شود در سه حوزه جمع آوری، شناسایی و توزیع توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه این جلسه به منظور هماهنگی بیشتر نهادها و مراکز برگزار شده است، تأکید کرد: در توزیع بسته های حمایتی و معیشتی تحت هر شرایطی باید آبروی افراد حفظ شود.

حجت الاسلام سلامی، معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ(ع) نیز خاطرنشان کرد: در سامانه ثبت نام خانواده ها برای توزیع بسته های حمایتی و معیشتی باید افرادی مانند کارتن خواب ها و کارگرهای روزمزد دیده شود، همچنین برخی از خانواده های چند نفره و برخی نیز تک نفره هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: پویش همبستگی به خانواده ها باید در صدا و سیما راه اندازی شود تا هر خانواده نیازمندی در بین اقوام خود مورد حمایت قرار گیرد.

حجت الاسلام سلمان زاده، رئیس مرکز امور رسیدگی به مساجد نیز در ادامه این جلسه از اعلام آمادگی مساجد برای توزیع و شناسایی میان نیازمندان خبر داد.

امام جمعه صدار نیز عنوان کرد: اخیرا در کشور صد هزار زندانی آزاده شده اند که این ها باید شناسایی شوند، در چتر حمایتی و معیشتی قرار گیرند چرا که مدت ها در کانون خانواده نبوده اند.

مرتضی جاویدی از شورای هماهنگی استان فارس نیز بر اجرای طرح واحد تبلیغاتی در سطح شهر و فضای مجازی به صورت منسجم و یک شکل تأکید کرد.

حجت الاسلام رحیم صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در ادامه این جلسه، تصریح کرد: هر تصمیمی در این جلسه گرفته شود انجام خواهیم داد تا در این مساوات سهمی داشته باشیم، همچنین از ظرفیت های موقوفات غیرمتصرفه در این امر نیز استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام علی شاهی، نماینده طلاب و روحانیون جهادی در پایان این جلسه اضافه کرد: سرکشی از خانواده هایی که متوفی های کرونایی دارند را در دستور کار قرار دهیم، همچنین مسئولان و مدیران شهری از خانواده های کرونایی سرکشی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دشتی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    کاش لینک یا آدرسی برای ثبت نام نیازمندان میگذاشتید