سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر چند شیوع ویروس کرونا نماز های جمعه را تعطیل کرده است اما فعالیت آخوندی گسترده‌تر از گذشته در حال انجام است، گفت: ائمه جمعه شهرها در راستای تغسیل و تدفین فوتی های کرونایی اقدامات جهای انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در اولین همایش ائمه جمعه سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه هر چند شیوع ویروس کرونا نماز های جمعه را تعطیل کرده است اما فعالیت آخوندی گسترده تر از گذشته در حال انجام است، گفت: ائمه جمعه شهرها در راستای تغسیل و تدفین فوتی های کرونایی اقدامات جهای انجام می دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مضاعف شدن فعالیت های ائمه جمعه استان، اضافه کرد: حضور روحانیت در تشییع جنازه متوفیان کرونا مایه آرامش و اطمینان قلبی خانواده های آنهاست، چرا که به دلیل پروتکل های بهداشتی خانواده هایی که عزیزی را از دست می‌دهند اجازه نزدیک شدن به جنازه را ندارند و روحانیون جهادی امورات کفن و دفن اموات را بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب، توجه و عنایت معظم له به روحانیون تبریز، گفت: مدالی بالاتر و ارزشمندتر از این نیست که رهبر معظم انقلاب اقدامات جهادی روحانیون آذربایجان را مورد توجه قرار داده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه به نقش رسانه ها و خبرگزاری ها در انعکاس فعالیت مدافعان سلامت و ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: فعالیت های خبرنگاران استان در رسانه ها در این روزهای کرونایی ستودنی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه احتمال بازگشایی نماز جمعه در استان های سفید در هفته های آینده وجود دارد، گفت: احتمال بازگشایی نماز جمعه از این هفته در برخی استان های جنوبی وجود دارد و طبع آن در برخی از شهرهای استان که وضعیت سفید اعلام شوند، نماز جمعه دائر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اصراری برای بازگشایی نماز جمعه نداریم، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامتی مردم از هر موضوعی مهم تر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان اینکه در رزمایش مواسات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید ائمه در میدان باشند، گفت: رزمایش مواسات برای ائمه جمعه فرصت است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: رزمایش مواسات از عید نیمه شعبان تا عید فطر دوام و قوام خواهد داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه قبل از فرمان رهبری و آغاز رزمایش مواسات، نیکی های خیر و کارهای خداپسندانه برای دست گیری از آسیب دیدگان از کرونا در حال انجام است، گفت: ۲۵ روز قبل ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت در تبریز تشکیل شد تا کمک های مؤمنانه در بین خانواده های بی بضاعت و نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فرمایش رهبر انقلاب ایجاب می کند ائمه جمعه سراسر استان پرچمدار رزمایش مواسات باشند، گفت: قرارگاه های رزمایش مواسات در شهرستان ها تشکیل شود و فرماندهی این  قرارگاه ها باید با ائمه جمعه باشد.

وی با بیان اینکه محورهای فعالیت و رزمایش مواسات با محوریت مساجد باشد، گفت: خیران نیک‌اندیش شهرها هم در این رزمایش نقش آفرین باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شیوه نامه اجرایی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه امروز به ائمه جمعه شهرهای استان ابلاغ میشود.

در این همایش ائمه جمعه سراسر استان از طریق ویدئوکنفرانس با بیان گزارشی از عملکرد دفاتر ائمه جمعه در دست‌گیری از نیازمندان و توزیع بسته های کمک معیشتی، نظرات خود پیرامون اجرای هر چه بهتر رزمایش مواسات، همدلی و کمک های مؤمنانه را بیان کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha