جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج علی اکبری در تودیع و معارفه امام جمعه ساری

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ائمه جمعه همواره در صحنه بوده‌اند؛ اما اکنون با اعلام رهبری معظم انقلاب و آغاز رزمایش «مواسات»، باید نهاد امامت جمعه نقش بیشتری در این راستا ایفا کرده و در این زمینه پرچم‌داری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد علی‌اکبری، امروز در پنجاه و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی در ارتباط ویدئویی با ائمه جمعه استان، به تبیین رزمایش «مواسات» در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ائمه جمعه همواره در صحنه بوده‌اند؛ اما اکنون با این اعلام رهبری معظم انقلاب، باید نهاد امامت جمعه نقش بیشتری در این راستا ایفا کرده و در این زمینه پرچم‌داری کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در واقع هر کاری که تا به‌ حال در ایجاد و انسجام و به میدان آوردن ظرفیت‌های منطقه‌ای و استانی برای مقابله با کرونا از سوی ائمه جمعه صورت می‌گرفت، از این پس باید این کار ارزشمند مضاعف شود.

وی با تأکید بر اینکه باید آب‌وهوای جدیدی وارد این میدان شود، خطاب به ائمه جمعه، اظهار کرد: ظرفیت‌های مردمی را در این بخش فعال کنید؛ زیرا خیران و مؤمنان الآن انگیزه زیادی برای مشارکت دارند و راهبری این اقدامات در اختیار شما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری با تأکید بر اینکه مهم این است، امام‌جمعه در راستای انسجام و تجمیع و توزیع کمک‌های مردمی در راستای مقابله با کرونا فرماندهی میدان را داشته باشد، خطاب به آن‌ها، افزود: قرارگاه تشکیل دهید، تلاش کنید کمک‌ها به اهل آن برسد و همچنین ارتباط بین بخش‌های دولتی و مردمی را سامان داده و تقویت کنید؛ زیرا این‌ها توقعاتی است که از امام‌جمعه می‌رود.

وی اضافه کرد: امام‌جمعه باید مرکز و قرارگاه همه خیرات باشد به ویژه با فعال‌سازی مساجد و در صحنه بودن ائمه جماعات باید از ظرفیت مساجد برای شناسایی و توزیع استفاده کنید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به انسجام‌بخشی ملی در راستای اجرای رزمایش «مواسات»، اظهار کرد: اکنون نمایندگی این رزمایش در استان خراسان شمالی فعال شده و توقع این است با همفکری یکدیگر ببینید در استان با توجه به شرایط چه کارهایی اولویت دارد و این رزمایش موردنظر رهبر معظم انقلاب به چه ترتیب انجام شود به‌گونه‌ای که بتوانیم تا عید فطر به نتیجه مطلوب برسیم.

وی اضافه کرد: همچنین اگر فرض کنیم در ماه رمضان هم شرایط به همین‌گونه باشد و نماز جمعه و جماعات همچنان تعطیل باشد چه ابتکاری می‌توانیم داشته باشیم که حس و حال ماه رمضان حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبری خطاب به ائمه جمعه خراسان شمالی، گفت: در این زمینه که نقش امامت جمعه در تقویت این آئین معنوی و فضای شیرین ماه رمضان چیست، تعمق کرده و برنامه‌های خود را پیشنهاد دهید تا با استفاده از مجموعه پیشنهادهای شما برنامه‌های ملی تدوین و دنبال شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha