شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الشيخ محمود رجبي

حوزه / قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بابیان این‌که مواسات، مساوات و انفاق سه ویژگی بارز حضرت عباس (ع) بود، گفت: ما در حال حاضر باید مانند ایشان از رهبر زمان خودمان دفاع و پشتیبانی کنیم.

آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز اظهار داشت: بهترین توصیفی که از این حضرت می‌توان کرد همان چیزی است که امامان معصوم در زیارت آن حضرت بیان کرده و فرموده‌اند: برادر بسیار خوبی که مواسات داشتند.

وی ادامه داد: این چیزی که برای امروز ما بسیار مهم است به‌طورکلی در فرهنگ دینی مساوات، انفاق و مواسات داریم.

آیت‌الله رجبی افزود: انفاق این است که انسان زندگی خودش را به‌صورت طبیعی می‌گذراند و یک صدقه‌ای می‌دهد بالاتر از آن مساوات است به‌گونه‌ای که انسان مانند امام حسن مجتبی (ع) و سایر ائمه دیگر تمام دارایی خودشان را نصف کند و به فقرا و محرومین می بدهد.

وی ابراز داشت: بالاتر از آن مساوات است که انسان دیگران را بر خود مقدم بداند اگر یک امکاناتی دارد دیگران را مقدم بداند به‌مانند اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) که 3 روزه گرفتند و هرروز غذایی خودشان را به نیازمندان دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تأکید کرد: در توصیف حضرت ابوالفضل (ع) این‌گونه آمده است که نسبت به امام حسین (ع) مساوات داشتند، این صفت هم در شرایط کنونی که شیوع بیماری کرونا قشرهای مختلفی را دچار آسیب کرده است نیاز است که مؤمنان مساوات و مواسات بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی نیاز است که انسان دیگران را بر خود مقدم بداند هرچند که شاید مقدم داشتن دیگران برای افراد معدودی امکان داشته باشد اما مساوات و انفاق را می‌توانیم داشته و خودمان را تا حدودی شبیه حضرت عباس (ع) کنیم.

آیت‌الله رجبی تأکید کرد: این مواسات حضرت عباس (ع) نسبت به ولی و رهبر زمان خودشان بوده است همه ما باید نسبت به رهبر معصوم و غایب خودمان حضرت مهدی (عج) و همچنین نائب بر حق ایشان امام خامنه‌ای حالت مواسات داشته باشیم همان‌طوری که در وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی بیان‌شده بود.

وی ادامه داد: بنابراین صفت ارزشمندی است که هم امروز می‌تواند الگو باشد، الگوها به این معنا نیست که کاملاً شبیه آن باشیم بلکه الگو در قله است و ما باید به سمت قله حرکت بکنیم.

آیت‌الله رجبی ابراز داشت: ویژگی دیگر حضرت عباس (ع) این بود که از برادر خودش حمایت کرد ما باید از محرومین جهان حمایت کنیم آن چیزی که در انقلاب تأکید شده است.

وی ادامه داد: ما انقلاب نگردیم که تنها خودمان به رفاه و استقلال برسیم بلکه انقلاب اسلامی هدفش حمایت از همه محرومان جهان است.

قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) بیان داشت: علاوه بر این باید در هر شرایطی باید از ولایت حمایت کنیم و درجایی که احساس می‌کنیم که فرامین ولی زمان باید عملی شود، وارد شویم.

وی به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید اشاره کرد و گفت: در سال جهش تولید یک نوع حمایت از ولایت و رهبری این است که در هر پست و مقامی که هستیم در تحقق این هدف نقش خودمان را ایفا کنیم.

آیت‌الله رجبی بیان داشت: صفت دیگر ایشان ناصر بود ایشان یاری گر امام حسین (ع) در برابر دشمنان نظام بود و در زمان کنونی نیز ما هر چه در توان داریم باید در دفاع از ولی‌فقیه در برابر دشمنان به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام از آغاز انقلاب برای تضعیف ولایت‌فقیه وارد عمل شدند که باید در برابر این هجمه دشمان تمام توان خودمان را به کار بگیریم و به‌مانند سید حسن نصرالله باشیم که می‌گوید: رمز پیروزی حزب‌الله این است که از سربازش تا دبیر کلش خود را سرباز ولی‌فقیه می‌دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آیات IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
    0 0
    کتنور آیت‌الله زنتون کیه؟!؟ چرا سلیقه‌ای عمل میکنید؟ واقعا مبنا دارید برای این کار؟