چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: حضور جدی و داوطلبانه مردم به صورت جهادی، در عرصه‌های مختلف مبارزه با کرونا، وجه تمایزی است که آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، در جمع داوطلبان دوره آموزشی اصول و فنون پرستاری که به همت ستاد مردمی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: ویروس کرونایی که امروز همه دنیا گرفتار آن شده است نشان داد که انسان دارای ضعف ذاتی است.

وی افزود: بشری که حرف از ابرقدرتی می زد امروز با شیوع این ویروس و درگیر شدن خود با آن، با چشمان خود به وضوح ضعف خودش را دید و فهمید که نیازمند اتکا به نقطه قوی تری است و آن نقطه نیز ولی خدا است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در زمان شیوع این ویروس کشور ما دارای دو تمایز اصلی، با دیگر کشورهای درگیر است، خاطرنشان کرد: حضور جدی و داوطلبانه مردم به صورت جهادی در عرصه‌های مختلفمبارزه با کرونا، وجه تمایزی است که آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان دید.

وی تصریح کرد: جوان‌هایی را نام ببرید که مثل شما نصف شب برای ضدعفونی معابر حاضر شوند و قربه الی الله، بدون پول و داشتن چشم داشتی‌، به مردم خدمت رسانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اقدامات ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان همدان، خاطرنشان کرد: انصافا مردم ظرفیت وجودی خودشان را در این به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آزمایش، به خوبی به رخ جهانیان کشاندند.

وی با تاکید بر نقش گروه‌های مردمی و جهادی در خدمت رسانی در شرایط مختلف، ابراز داشت: یک زمان در عرصه جنگ و جبهه و شهادت، یک روز نبرد با داعش و یک روز هم همچون امروز در نبرد با کرونا، شاهد حضور جهادی گروه های مختلف بوده و هستیم، و این همان حکومت مردمی است که مردم آن همراه حاکمیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دومین تفاوت در کشور ما اتکا به امدادهای الهی است، مطرح کرد: در روزگاری که با سخت ترین تحریم توسط آمریکا مواجه هستیم و درحالی که حرف از کمک به ملت ایران می‌زنند، اما عملا راه‌های ورود دارو به کشور را بسته اند، ملت استوار ایران با ایستادگی توانسته است مشکلات را مدیریت کند.

وی در پایان تأکید کرد: قطعا حضور گروه های مختلف مردمی و همدلی های موجود راهگشای نقش بر آب کردن بسیاری از توطئه های دشمنان بوده و هست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha