یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار نمایندگان منتخب مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، گفت: استفاده از ظرفیت جوانان، سیره رهبری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با نمایندگان منتخب مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، اصلی اساسی است که بر عهده مجلس گذاشته شده و امیدواریم در دور جدید مجلس، شاهد اتفاقات خوب در این حوزه مهم باشیم.

وی عرصه‌های رسالتی نمایندگان را بین‌المللی، کشوری و استانی تعریف کرد و افزود: نمایندگان در دور جدید مجلس با جدیت در عرصه‌های بین‌المللی از منافع ملی حمایت کنند تا دیگر شاهد تکرار اتفاقاتی نظیر برجام و ۲۰۳۰ که خسارت‌های بسیاری به بار آورد، نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح عرصه دیگری از فعالیت‌های مجلس پرداخت و گفت: حمایت از مقاومت منطقه که برخاسته از دیدگاه‌های قرآنی، دینی و الهی است، یکی دیگر ار رسالت‌های مجلس در راستای حمایت از مستضعفان و زمینه‌سازی ظهور است.  

امام جمعه قزوین هر گونه دخالت اشخاص در انتخاب مدیران را کاری نامطلوب و سدی در مسیر خدمت‌رسانی دانست و تأکید کرد: مدیران باید براساس تخصص، تجربه، تقوا و توانمندی‌های علمی انتخاب شوند تا شاهد تحول در استان باشیم و دخالت هر شخصی در این حوزه به عنوان آفتی جدی است و باید کنار گذاشته شود.  

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بایستی همه دست به دست هم بدهیم تا زمینه حضور جوانان در عرصه‌های مختلف را فراهم آوریم، بیان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان، سیره رهبری است و بسیار مورد توجه ایشان قرار دارد و ملاحظه می‌کنیم پیشرفت‌های عظیم کشور در عرصه موشکی، فناوری هسته‌ای و دارویی بخاطر همین تکیه به جوانان است.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ظرفیت‌های استان قزوین را برای جهش در تولید و تحقق شعار سال بسیار بالا دانست و گفت: کمتر استانی ظرفیت‌های استان قزوین را برای جهش تولید داراست و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی به این امر مهم دست پیدا کرده و مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بر ضرورت هر چه بیشتر وحدت و انسجام تأکید کرد و بیان داشت: وحدتی ماندگار و اثرگذار است که حول محور توحید و دین شکل گرفته باشد و در مقابل وحدتی که بر پایه رفاقت‌ها و نسبت‌های فامیلی شکل بگیرد، مورد تأیید دین قرار ندارد و اثرگذار نخواهد بود.

وی به آغاز فعالیت‌های قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه نیز اشاره کرد و گفت: موضوع انفاق یکی از رسالت‌های مهم دینی و الهی هر فرد مسلمان است و ان‌شاءالله تلاش کنیم با احیای این امر دینی، در این ایام و دوران پس از کرونا، نیازمندان را دریابیم و آنها را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین افزود: موضوع انفاق فراتر از خمس و زکات است و خداوند فرموده در میان اموال شما، سهمی مشخص برای محرومان در نظر گرفته شده که باید سهم آنها را بپردازید و امیدواریم با تلاش و همدلی، قرارگاه مواسات پس از ایام کرونا نیز به خدمت‌رسانی ادامه دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha